Ta strona używa plików cookies. Korzystając z niej, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na ich stosowanie w bieżącej konfiguracji.
Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies
X
strona główna
grafika z mapą
strona Miasta Poznania

Podsumowanie 2013

Systematycznie doskonalono Systemu Informacji Przestrzennej Miasta Poznania jako bazy informacji o przestrzeni miasta:
  • Prace rozwojowe koncentrowały się m.in. wokół dalszej rozbudowy zakresu informacyjnego Systemu, porządkowania centralnej Bazy Danych SIP oraz wdrażania przyjętych standardów pozyskiwania danych do Systemu. Kontynuowano prace zmierzające do utworzenia jednolitej CBD opartej na bazie Oracle.
  • Dla Wydziału Gospodarki Nieruchomościami UMP przygotowano aplikacje do zarządzania działkami Miasta Poznania przeznaczonymi do zbycia.
  • Przygotowano również aplikację do ewidencjonowania i zarządzania działkami przeznaczonymi do nabycia przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami UMP.
  • We współpracy z Wydziałem Organizacyjnym UMP doskonalono informację dotyczące geografii wyborczej. Opublikowano warstwę lokali wyborczych przystosowanych do osób niepełnosprawnych.
  • We współpracy z Wydziałem Ochrony Środowiska opublikowano aktualną mapę akustyczną Miasta Poznania.
  • Na rzecz ZM GOAP wykonano prace wspierające proces wdrażania nowego systemu gospodarowania odpadami i przygotowywania przetargów na odbiór odpadów komunalnych.
  • Z SIP-u korzystało 1237 pracowników 39 wydziałów i miejskich jednostek organizacyjnych.
  • Dla potrzeb miasta wykonano 750 jednostkowych opracowań graficznych na bazie fragmentów Mapy Miejskiej.
  • W ramach prac związanych z rozwojem zasobu geodezyjnego i kartograficznego zrealizowano m.in:
    - umowę dla zadania „Założenie ewidencji budynków dla obrębu Głowieniec”
    - umowę dla zadania „Założenie ewidencji budynków dla obrębu Dębiec wraz z poprawą jakości danych” – umowa w toku
  • W ramach gromadzenia i prowadzenia powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego:
    - zarchiwizowano w zasobie 6 774 operaty pomiarowe,
    - zaskanowano 596 sekcji mapy zasadniczej,
    - zeskanowano 606 nakładek tematycznych mapy zasadniczej.
  • W ramach udostępniania zasobu geodezyjnego i kartograficznego:
    - przygotowano i udostępniono dokumentację dla 7249 zgłoszeń prac geodezyjnych,
    - dla 4766 wniosków udostępniono 14538 kopii mapy zasadniczej do celów informacyjnych oraz innych dokumentów osobom fizycznym i prawnym,
    - zrealizowano 695 zamówień na informację z rejestru cen i wartości nieruchomości.
  • W ramach udostępniania ewidencji gruntów i budynków na 38555 wniosków o udostępnienie danych z rejestru ewidencji gruntów i budynków, wydano 43554 zaświadczeń i 26334 informacji na piśmie.
  • W ramach prowadzenia rejestru cen i wartości nieruchomości zaktualizowano rejestr cen i wartości nieruchomości w oparciu o 6928 akty notarialne i 388 wyciągi z operatów szacunkowych.
  •  W ramach przyjmowania dokumentacji do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego zarejestrowano w zasobie 6783 dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej, skontrolowano 6816 dokumentacji geodezyjnych i kartograficznych, przyjęto do zasobu 7628 dokumentacji geodezyjnych i kartograficznych.
  •  W ramach ochrony znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych zweryfikowano w bazie numerycznej ok. 2300 punktów osnowy geodezyjnej stwierdzono: 2155 znaków stan dobry, 12 znaków uszkodzonych, 129 znaków zniszczonych (stan:16.12.2013r.). Przyjęto do zasobu 18 nowych punktów osnowy geodezyjnej.
  • W zamach zadań związanych z gospodarką nieruchomościami oraz tworzeniem informacji określających położenie nieruchomości w przestrzeni miasta:
    - Wydano 358 decyzji w postępowaniach o podział (wpłynęło 453 wniosków o podział) oraz 238 postanowień opiniujących wstępny projekt podziału.
    - Wydano 420 zawiadomień o ustaleniu numerów porządkowych budynków
    - W wyniku przeprowadzenia wywiadów terenowych sprawdzono ok. 1300 numerów porządkowych (w tym sprawdzono numerację pod kątem poprawności numeracji oraz tabliczek z numerem przy ok. 80 ulicach)
    - w zakresie nazewnictwa ulic opracowano 78 spraw, przeprowadzono ok. 60 wywiadów terenowych i przekazano 10 projektów uchwał nazewniczych, obejmujących 21 nazw ulic i placów.

  • Dla potrzeb osób głuchoniemych i słabosłyszących uruchomiono specjalny numer telefonu (+48 660 889 147), pod który mogą wysyłać wiadomości sms w sprawach związanych z ZGiKM GEOPOZ.

  • Poszerzono zakres usługi smsowego powiadamiania klientów o możliwości zamówionych dokumentów geodezyjnych.

  • Zarejestrowano 88024 korespondencji.

Podsumowanie za 2010 i 2009 rok.

© 2010-2019 Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ