Wymagane dokumenty:
1) Zmiana danych osobowych (nazwy, miejsca zamieszkania/siedziby, uzupełnienia numeru PESEL/REGON):
W przypadku zmiany nazwiska należy dodatkowo dostarczyć aktualny odpis z księgi wieczystej.
2) Zmiana sposobu użytkowania gruntu:
a. dla gruntów objętych klasyfikacją (dotyczy użytków ornych tj. roli, łąk, pastwisk, klasyfikowanych lasów, klasyfikowanych gruntów zadrzewionych lub zakrzewionych):
Należy dostarczyć: zgłoszenie/wniosek zgodny z treścią formularza(c) lub wypełniony formularz oraz wymagane dokumenty.
Zgłoszenie poprzedzone jest przeprowadzeniem klasyfikacji gruntów (patrz Przeprowadzenie klasyfikacji gruntów).
b. dla gruntów pozostałych.
Należy dostarczyć: zgłoszenie/wniosek zgodny z treścią formularza(d) lub wypełniony formularz oraz wymagane dokumenty.
3) Ujawnienie/zmiana danych budynku, zmiany pola powierzchni działki ewidencyjnej, połączenie działek ewidencyjnych:
Należy dostarczyć: zgłoszenie zgodne z treścią formularza(d) oraz wymagane dokumenty.
4) Ujawnienie samodzielnych lokali niestanowiących odrębnych nieruchomości.
Należy dostarczyć: wniosek zgodny z treścią formularza(e) lub wypełniony formularz oraz wymagane dokumenty.
Uwaga:
Jeżeli wyodrębnienie nieruchomości lokalowych nastąpiło w wyniku zniesienia współwłasności w postępowaniu sądowym wówczas takie orzeczenie sądowe wpływa do tut. Zarządu z urzędu, zgodnie z art. 23 ustawy z 17.05.1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne. Na tej podstawie są ujawniane w ewidencji gruntów i budynków lokale.
5) Ujawnienie/wykreślenie przedmiotu dzierżawy.
Należy dostarczyć: wniosek zgodny z treścią formularza(f) lub wypełniony formularz oraz wymagane dokumenty.
Miejsce złożenia dokumentów:
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań
Sala Obsługi Klienta
Godziny obsługi interesanta:
poniedziałek 9.00 -17.00
wtorek-piątek 8.00 -15.00
informacja telefoniczna 61 8271 500
Opłaty:
Zgłoszenie zmiany/wniosek nie podlega opłacie skarbowej.
Pełnomocnictwo do występowania ze zgłoszeniem/wnioskiem w imieniu właściciela/władającego podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
Termin i sposób załatwienia:
do 30 dni - zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Podstawa prawna:
1) Ustawa z 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 ze zm.),
2) Rozporządzenie z 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. Nr 38, poz. 454),
3) Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U Nr 225, poz. 1635 ze zm.),
4) Ustawa z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania adminstracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.).
Tryb odwoławczy:
Od decyzji w sprawie wprowadzenia zmiany służy odwołanie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
W pozostałych przypadkach odwołanie nie przysługuje.
Inne informacje:
1) Właściciele/władający nieruchomościami są obowiązani zgłaszać wszelkie zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków w terminie 30 dni od daty powstania zmian.
2) Zgłoszenie zmiany/wniosek w sprawie danych ewidencji gruntów i budynków składa właściciel/władający lub pełnomocnik.
3) Podmioty składające zgłoszenie zmiany/wniosek w imieniu właściciela/władającego powinny przedłożyć pełnomocnictwo do występowania przed organem prowadzącym ewidencję gruntów i budynków w sprawie, której zgłoszenie zmiany/wniosek dotyczy.
4) W przypadku, gdy właścicielem/władającym jest osoba prawna do zgłoszenia zmiany/wniosku należy dostarczyć odpis z właściwego rejestru (np. Krajowego Rejestru Sądowego) oraz dokument potwierdzający uprawnienie osoby zgłaszającej/wnioskującej do występowania w imieniu właściciela/władającego.
5) W przypadku zmian wymagających opracowania geodezyjnego i kartograficznego dopuszcza się załączenie zgłoszenia zmiany do dokumentacji geodezyjnej składanej przez jednostkę wykonawstwa geodezyjnego w Miejskim Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Zarządzie Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ.
6) Zgłoszenie zmiany/wniosek można złożyć osobiście lub przesłać pocztą.
7) Do organu prowadzącego ewidencję gruntów i budynków dla potrzeb zgłoszenia zmian danych ewidencyjnych składa się oryginały dokumentów lub kopie uwierzytelnione notarialnie lub przez organ wydający.
FORMULARZE:
(a) Zgłoszenie zmian danych osobowych objętych ewidencją gruntów i budynków (dotyczy osób fizycznych)
(b) Zgłoszenie zmian danych osobowych objętych ewidencją gruntów i budynków (dotyczy osób prawnych)
(c) Zgłoszenie zmian danych przedmiotowych objętych ewidencją gruntów i budynków w związku z przeprowadzoną klasyfikacją gruntów
(d) Zgłoszenie zmian danych przedmiotowych objętych ewidencją gruntów i budynków
(e) Wniosek do ewidencji gruntów i budynków Miasta Poznania o ujawnienie samodzielnych lokali, niestanowiących odrębnych nieruchomości
(f) Wniosek do ewidencji gruntów i budynków Miasta Poznania o ujawnienie przedmiotu dzierżawy
|