UDOSTĘPNIENIE ZBIORÓW DANYCH I MATERIAŁÓW POWIATOWEGO ZASOBU GEODEZYJNEGO I KARTOGRAFICZNEGO (O7)
1) zbiory danych EGiB (Formularz P + P1) 2) rejestry, kartoteki, skorowidze, wykazy, zestawienia tworzonych na podstawie bazy danych EGiB (Formularz P + P2) 3) mapa ewidencji gruntów i budynków, mapa zasadnicza (Formularz P + P3) 4) rejestr cen i wartości nieruchomości (Formularz P + P4) 5) zbiory danych GESUT (Formularz P + P5) 6) zbiory danych BDSOG (Formularz P + P6) 7) zbiory danych BDOT500 (Formularz P + P7) 8) inne materiały (Formularz P + P8)
Wymagane dokumenty: Wypełniony formularz wniosku o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (formularz P wraz z właściwym załącznikiem P1-P8).
Opłaty: Zgodnie z ustawą – Prawo geodezyjne i kartograficzne. 1. Opłaty z tytułu udostępniania materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. - Stawki podstawowe określone są w tabelach nr 5, 7-10,12,13,16 załącznika do ustawy. 2. Opłaty za nośnik danych elektronicznych: - stawki podstawowe określone we wszystkich tabelach załącznika do ustawy, uwzględniają koszty elektronicznych nośników danych o pojemności do 4 GB oraz koszty nośników informacji nieelektronicznej; - w przypadku, gdy w celu udostępniania materiałów zasobu niezbędne jest użycie nośników danych elektronicznych o pojemności 4–20 GB, za nośniki te pobiera się opłatę ryczałtową w wysokości 5 zł; - opłaty za nośnik danych elektronicznych o pojemności 4–20 GB nie pobiera się, jeżeli nośnik dostarczy wnioskodawca; - materiały zasobu, dla udostępnienia których niezbędne jest użycie zewnętrznego nośnika danych elektronicznych o pojemności większej niż 20 GB, mogą być udostępniane dopiero po dostarczeniu przez wnioskodawcę odpowiedniego nośnika danych. 3. Opłata za wysyłkę pod wskazany adres: - 10 zł, jeżeli waga przesyłki jest mniejsza od 1 kg, - 15 zł, jeżeli waga przesyłki wynosi od 1 kg do 5 kg, - 20 zł, jeżeli waga przesyłki jest większa niż 5 kg. 4. W przypadku wystąpienia w wnioskiem o nieodpłatne wydanie zbiorów danych, we wniosku należy wskazać postawę prawną upoważniającą do nieodpłatnego ich pozyskania. 5. Nieodpłatne zbiory danych w postaci elektronicznej (zgodnie z art. 40a ust. 2 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne) udostępnia się: - w celu edukacyjnym: - jednostkom organizacyjnym wchodzącym w skład systemu oświaty, o którym mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 z późn. zm.), - uczelniom, o których mowa w ustawie z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (j.t. Dz.U. z 2017 r., poz. 2183 z późn. zm.), - podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (j.t. Dz.U. z 2018 r.,poz. 450) - w celu prowadzenia badań naukowych oraz prac rozwojowych: - jednostkom naukowym, o których mowa w art. 2 pkt 9 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (j.t. Dz.U. z 2018 r., poz. 87), - podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (j.t. Dz.U. z 2018 r.,poz. 450); - w celu realizacji ustawowych zadań w zakresie ochrony bezpieczeństwa wewnętrznego państwa i jego porządku konstytucyjnego: - służbom specjalnym w rozumieniu art. 11 ustawy z dnia 24 maja 2002 r. o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu (j.t. Dz.U. z 2017 r., poz. 1920 z późn. zm.); - na podstawie: - art. 12 ust. 1 i 2, art. 14 ust. 1, art. 15 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (j.t. Dz.U. z 2017 r., poz.1382 z późn. zm. ) - art. 15 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (j.t. Dz.U. z 2017 r., poz. 570). 6. Wysokość opłaty utrwalona zostaje w Dokumencie Obliczenia Opłaty (DOO). 7. DOO może zostać przesłany na adres e-mail lub na numer faksu wskazany we wniosku. Oryginał DOO przesyłany jest wówczas pocztą. 8. W przypadku wniosków składanych osobiście opłaty dokonać można w Sali Obsługi Klienta – wyłącznie za pomocą kart płatniczych. 9. Opłaty można dokonać przelewem na konto bankowe wskazane w Dokumencie Obliczenia Opłaty, tytułem: Dokument Obliczenia Opłaty nr… 10. Odbiór materiałów zasobu następuje po dokonaniu opłaty. Numer konta bankowego, o którym mowa w pkt. 9 zamieszczony jest również na stronie głównej Biuletynu Informacji Publicznej tut. Zarząd 11. Przedłożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa.
Miejsce złożenia dokumentów: Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań 1. Wnioski można wnosić: - osobiście - Sala Obsługi Klienta, - tradycyjną pocztą, - faksem: pod numer 61 8230 201 (nie dotyczy w przypadku konieczności złożenia wraz z wnioskiem dokumentu pełnomocnictwa). lub przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) organu, w formie dokumentu elektronicznego, obligatoryjnie opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP. Szczegółowe warunki składania dokumentów przez ESP znajdują w Biuletynie Informacji Publicznej ZGiKM GEOPOZ.
2. Składanie podań drogą elektroniczną: Zamówienia drogą elektroniczną należy składać wyłącznie przez ww. Elektroniczną Skrzynkę Podawczą organu - podstawa prawna: art. 63 § 1 i § 3a ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
Termin i sposób realizacji: 1. Zbiory danych - do 20 dni. Udostępnianie w postaci elektronicznej w formacie: - SHAPE lub SWDE (EGiB) - SHAPE (BDOT500, GESUT, BDSOG) - SWDE lub XLS (RCiWN) 2. Rejestry, kartoteki, skorowidze, wykazy, zestawienia tworzone na podstawie bazy danych EGiB - do 20 dni. Udostępnianie w postaci drukowanej i elektronicznej. Zapis danych elektronicznych w formacie PDF, XLS. 3. Mapa ewidencji gruntów i budynków, mapa zasadnicza: - Arkusz mapy ewidencyjnej, zasadniczej w postaci nieelektronicznej - do 10 dni, - Mapa ewidencji gruntów i budynków, mapa zasadnicza w postaci elektronicznej - do 20 dni. Mapa ewidencji gruntów i budynków w postaci elektronicznej: wektorowa (format dxf) i rastrowa (format PDF) Mapa zasadnicza w postaci elektronicznej (w zależności od formy prowadzenia mapy zasadniczej): format DXF, TIFF, PDF 4. Rejestr cen i wartości nieruchomości – do 10 dni. Zapis danych elektronicznych w formacie PDF, XLS 5. Inne materiały zasobu geodezyjnego i kartograficznego np.: kopia dokumentu uzasadniającego wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego – do 20 dni. W przypadku, gdy wnioskodawca nie wskaże interesu prawnego upoważniającego do pozyskania danych o właścicielu/władającym nieruchomości – materiały zasobu zostaną wydane w postaci zanonimizowanej. Dokumenty uzasadniające wpisy do bazy danych prowadzone w postaci papierowej, nie są udostępniane w postaci elektronicznej.
Terminy realizacji, liczone w dniach roboczych, mogą ulec zmianie w przypadku konieczności zaktualizowania zapisów dotyczących danej nieruchomości w bazie danych lub w zależności od wielkości zamówienia.
Komórka prowadząca sprawę: Dział Udostępniania Danych Opisowych tel. 61 8271 611, 61 8271 885 Dział Udostępniania Danych Graficznych tel. 61 8271 752
Tryb odwoławczy: W przypadku sporu dotyczącego zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty, wydaje się decyzję administracyjną, od której służy odwołanie.
Uwagi: 1. Dane podmiotowe, w tym dane osobowe właścicieli/władających nieruchomościami, zawarte w ewidencji gruntów i budynków podlegają ochronie ustawowej na podstawie ustawy z 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Uzyskanie tych danych przez podmioty nie będące właścicielem/władającym nieruchomością, wymaga wskazania interesu prawnego. 2. Kartoteki budynków/lokali (sporządzane dla obrębów ewidencyjnych) nie zawierają danych o podmiocie ewidencji gruntów i budynków. 3. Dane w postaci elektronicznej, na życzenie wnioskodawcy mogą być udostępnione za pomocą środków komunikacji elektronicznej przez Elektroniczną Skrzynkę Odbiorczą (ESO) lub na informatycznym nośniku danych. Warunkiem odbioru zamówionych dokumentów przez ESO jest: - posiadanie konta na platformie ePUAP, - posiadanie bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP, - wielkość zamówionych danych nie może przekroczyć 5 MB. 4. Szczegółowe warunki składania i odbioru dokumentów przez ESP i ESO znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej ZGiKM GEOPOZ.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (j.t. Dz.U. z 2017 r., poz. 2101 z późn. zm.) wraz z aktami wykonawczymi do ustawy. 2. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty (Dz.U. z 2014 r., poz. 917 z późn. zm.). 3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz.U. z 2017 r., poz.1257 z późn. zm.).
Przykłady wypełniania formularza: Formularz P - przykład wypełnienia (.pdf 86 kB) Formularz P1 - przykład wypełnienia (.pdf 45 kB) Formularz P2 - przykład wypełnienia (.pdf 43 kB) Formularz P3 - przykład wypełnienia (.pdf 41 kB) Formularz P8 - przykład wypełnienia (.pdf 33 kB) Baza granic i działek ewidencyjnych, komunikacji (P+P7+P1) (.pdf 80 kB) Wyciąg z RCiWN lokal biurowy (P+P4) (.pdf 132 kB) Elektroniczna mapa ewidencji gruntów i budynków (P+P3) (.pdf 75 kB) Sieci uzbrojenia terenu z obrębu Naramowice (P+P5) (.pdf 1,1 MB) Inne dokumenty z ewidencji gruntów i budynków (P+P8) (.pdf 75 kB) Mapa ewidencji gruntów i budynków (P+P3) (.pdf 74 kB) Mapa zasadnicza (P+P3) (.pdf 137 kB)
Pobierz kartę informacyjną O7 (.pdf 147 kB)
Formularze do pobrania:
|