Włącz/wyłącz wysoki kontrast Informacje w języku migowym AAA
Ta strona używa plików cookies. Korzystając z niej, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na ich stosowanie w bieżącej konfiguracji.
Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies
X
  • Biuletyn Informacji Publicznej Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
  • szukaj
Uwaga! Istnieje nowsza wersja informacji.

USTALENIE NUMERU PORZĄDKOWEGO NIERUCHOMOŚCI (A2)


Wymagane dokumenty:
1.            Wniosek o ustalenie numeru porządkowego nieruchomości.
2.            Załączniki:
a.       dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości,
b.      w przypadku nieruchomości zabudowanych mapa nieruchomości, spełniająca warunki określone przepisami art. 11 i art. 12 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz,U. z 2005 r. Nr 240, poz. 2027 z późn. zm.),
c.       w przypadku nieruchomości niezabudowanych:
·        ostateczna decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu z załącznikiem graficznym lub
·        ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę wraz z kopią projektu zagospodarowania działki, stanowiącym załącznik do tej decyzji.
Kopie dokumentów składane w toku postępowania winny być prawidłowo uwierzytelnione przez organ prowadzący postępowanie lub uprawnioną osobę.
 
Miejsce złożenia dokumentów:
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ, ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań, VI piętro, pokój nr 602 Dział Komunikacji i Informacji tel. (0-61) 827-15-34.
 
Opłaty:
Opłata skarbowa:
·        od zawiadomień o nadaniu numeru porządkowego nie pobiera się opłaty skarbowej,
·        od wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakt nadania określonego numeru porządkowego nieruchomości
·        lub żądania poświadczonego odpisu wydanego zawiadomienia należy uiścić opłatę w wysokości 17 zł.
Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
Opłatę skarbową należy wnieść na rachunek bankowy organu podatkowego:
Urząd Miasta Poznania Wydział Finansowy Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, PKO BP I O/P-ń 47102040270000140204676922. Możliwe jest również dokonanie zapłaty opłaty skarbowej u inkasentów.
 
Termin i sposób załatwienia:
Wydanie stosownego zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego nieruchomości następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z kompletem wymaganych dokumentów.
 
Podstawa prawna:
1.            Art. 47 a pkt 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2005 r. Nr 240, poz. 2027 tekst jednolity z późn. zm.).
2.            Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. - o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.).
3.            Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 października 2004 r. w sprawie numeracji porządkowej nieruchomości (Dz.U. z 2004 r. Nr 243, poz. 2432).
4.            Uchwała Rady Miejskiej Poznania z dnia 25 czerwca 1991 r. Nr XXXII/177/91 w sprawie przekształcenia Poznańskiego Przedsiębiorstwa Geodezyjno-Kartograficznego GEOPOZ w Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ ze zm.
 
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
 
Inne informacje:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
Zawiadomienia są wydawane dla nieruchomości zabudowanych lub przeznaczonych pod zabudowę.

Wytworzył/odpowiedzialny za treść informacji:   Agnieszka Musielak 
Data wytworzenia informacji:   2020-05-15 
Wprowadził informację do BIP:   Monika Roszak-Malanowicz 
Data udostępnienia informacji w BIP:   2020-09-10 07:55:00 

© 2010-2019 Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ