Włącz/wyłącz wysoki kontrast Informacje w języku migowym AAA
Ta strona używa plików cookies. Korzystając z niej, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na ich stosowanie w bieżącej konfiguracji.
Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies
X
  • Biuletyn Informacji Publicznej Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
  • szukaj
Uwaga! Istnieje nowsza wersja informacji.

NADANIE NAZW ULIC I PLACÓW BĘDĄCYCH DROGAMI PUBLICZNYMI LUB NAZW DRÓG WEWNĘTRZNYCH (A1)


Wymagane dokumenty:
Wniosek pisemny od instytucji, organizacji, osób fizycznych lub prawnych, zawierający propozycję nazw ulic i placów będących drogami publicznymi lub nazw dróg wewnętrznych wraz z uzasadnieniem, w przypadku patrona wraz z biografią oraz z mapą lub załącznikiem graficznym, które uwidaczniają lokalizację przedmiotu proponowanego do nazwania.

Miejsce złożenia dokumentów:
Przewodniczący Rady Miasta Poznania, Prezydent Miasta Poznania pl. Kolegiacki 17, 61-841 Poznań lub Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ, ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań, VI piętro, pokój numer 602 Dział Obsługi Kancelaryjnej i Informacji, tel. (0 61) 827-15-34.

Opłaty:
Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.

Termin i sposób załatwienia:
 
Wszystkie złożone wnioski kierowane są do Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ, który potwierdza wpływ i rejestruje wniosek oraz przekazuje informację o trybie jego załatwienia. Następnie Komisja Opiniodawcza ds. Nazewnictwa Ulic w Poznaniu rozpatruje wniosek i opiniuje możliwość jego realizacji. Jeżeli przedmiotem nazwania jest droga wewnętrzna, niezbędne jest uzyskanie pisemnej zgody właściciela/li gruntów, na których droga się znajduje. W przypadku pozytywnej opinii przygotowany zostaje projekt uchwały zgodnie z obowiązującą procedurą, który następnie przekazywany jest Prezydentowi Miasta Poznania jako organowi właściwemu do przedkładania projektów uchwał Radzie Miasta Poznania. Realizacja wniosku następuje wyłącznie w formie uchwały Rady Miasta Poznania. W przypadku pozytywnej opinii Komisji przy równoczesnym braku nowych ulic publicznych i dróg wewnętrznych, wymagających nadania nazwy, wnioskodawca zostaje poinformowany przez Komisję o wpisaniu zgłoszonej propozycji do rejestru propozycji nazewniczych w celu wykorzystania w terminie późniejszym. W przypadku negatywnej opinii wnioskodawca zostaje poinformowany o stanowisku Komisji wraz z uzasadnieniem. Termin realizacji wniosku o nadanie nazwy uzależniony jest od możliwości zgromadzenia wymaganych dokumentów umożliwiających przygotowanie projektu uchwały oraz od harmonogramu prac Rady Miasta Poznania.

Podstawa prawna
Ustawa o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r. (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 tekst jednolity z póź. zm)., ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U z 2007r. Nr 19, poz. 115 tekst jednolity z późn. zm)., ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003r. Nr 162, poz. 1568 z późn. zm), ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003r. Nr 80, poz. 717 z późn. zm,), ustawa z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2005r. Nr 240, poz. 2027 tekst jednolity z późn. zm.), uchwała Rady Miasta Poznania nr X/50/IV/2003 z dn. 18 lutego 2003 r. w sprawie uchwalenia Statutu Miasta Poznania (Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego z 2003r. Nr 54, poz. 1014 z późn.zm. ).

Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.


Wytworzył/odpowiedzialny za treść informacji:   Agnieszka Musielak 
Data wytworzenia informacji:   2019-09-08 
Wprowadził informację do BIP:   Monika Roszak-Malanowicz 
Data udostępnienia informacji w BIP:   2020-09-08 13:19:32 

© 2010-2019 Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ