UDOSTĘPNIENIE MATERIAŁÓW POWIATOWEGO ZASOBU GEODEZYJNEGO I KARTOGRAFICZNEGO DO PRAC GEODEZYJNYCH ORAZ PRAC KARTOGRAFICZNYCH NIEPODLEGAJĄCYCH ZGŁOSZENIU DO PAŃSTWOWEGO ZASOBU GEODEZYJNEGO I KARTOGRAFICZNEGO (O2)
Wymagane dokumenty: Wypełniony formularz wniosku o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Opłaty: Zgodnie z ustawą z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne. 1. Opłaty z tytułu udostępniania materiałów zasobu geodezyjnego i kartograficznego: - stawki podstawowe określone w tabelach nr 5-16 załącznika do ustawy. 2. Opłaty za nośnik danych elektronicznych: - stawki podstawowe określone w tabelach nr 1-16 załącznika do ustawy, uwzględniają koszty elektronicznych nośników danych o pojemności do 4 GB oraz koszty nośników informacji nieelektronicznej. - w przypadku, gdy w celu udostępniania materiałów zasobu niezbędne jest użycie nośników danych elektronicznych o pojemności 4-20 GB, za nośniki te pobiera się opłatę ryczałtową w wysokości 5 zł. - opłaty za nośnik danych elektronicznych o pojemności 4–20 GB nie pobiera się, jeżeli nośnik dostarczy wnioskodawca. - materiały zasobu, dla udostępnienia których jest niezbędne użycie zewnętrznego nośnika danych elektronicznych o pojemności większej niż 20 GB, mogą być udostępniane dopiero po dostarczeniu przez wnioskodawcę odpowiedniego nośnika danych. 3. Opłata za wysyłkę pod wskazany adres: - 10 zł, jeżeli waga przesyłki jest mniejsza od 1 kg, - 15 zł, jeżeli waga przesyłki wynosi od 1 kg do 5 kg, - 20 zł, jeżeli waga przesyłki jest większa niż 5 kg. 4. Wysokość opłaty zostaje utrwalona w Dokumencie Obliczenia Opłaty (DOO). 5. DOO może zostać przesłany na adres e-mail lub na numer faksu wskazany we wniosku. Oryginał DOO przesyłany jest wówczas pocztą. 6. W przypadku wniosków składanych osobiście opłaty dokonać można w Sali Obsługi Klienta- wyłącznie za pomocą kart płatniczych. 7. Opłaty można dokonać przelewem na konto bankowe wskazane w Dokumencie Obliczenia Opłaty tytułem: Dokument Obliczenia Opłaty nr... 8. Odbiór danych następuje po dokonaniu opłaty.
Numer konta bankowego, o którym mowa w pkt 7 jest zamieszczony również na stronie głównej Biuletynu Informacji Publicznej ZGiKM GEOPOZ.
Miejsce złożenia dokumentów: Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań
1. Wnioski można wnosić: - osobiście - Sala Obsługi Klienta, - tradycyjną pocztą, - faksem pod numer 61 8230 201 (nie dotyczy w przypadku konieczności złożenia wraz z wnioskiem dokumentu pełnomocnictwa), - lub przez Elektroniczą Skrzynkę Podawczą (ESP) organu, w formie dokumentu elektronicznego, opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP. Obligatoryjnie przy wniosku dotyczącym danych z ewidencji gruntów i budynków. Przeczytaj szczegółowe warunki składania dokumentów przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą.
Termin i sposób realizacji: 1. Zbiory danych - do 20 dni. Udostępnianie w postaci elektronicznej w formacie: - SHAPE lub SWDE (EGiB), - SHAPE (BDOT500, GESUT, BDSOG), - SWDE lub XLS (RCiWN.) 2. Rejestry, kartoteki, skorowidze, wykazy, zestawienia tworzone na podstawie bazy danych EGiB - do 20 dni. Udostępnianie w postaci drukowanej i elektronicznej. Zapis danych elektronicznych w formacie PDF, XLS. 3. Mapa ewidencji gruntów i budynków, mapa zasadnicza: - Arkusz mapy ewidencyjnej, zasadniczej w postaci nieelektronicznej - do 10 dni, - Mapa ewidencji gruntów i budynków, mapa zasadnicza w postaci elektronicznej - do 20 dni. Mapa ewidencji gruntów i budynków w postaci elektronicznej (wektorowej): format DXF Mapa zasadnicza w postaci elektronicznej (w zależności od formy prowadzenia mapy zasadniczej): format DXF, TIFF, PDF. 4. Rejestr cen i wartości nieruchomości – do 10 dni. Zapis danych elektronicznych w formacie PDF, XLS 5. Inne materiały zasobu geodezyjnego i kartograficznego np.: kopia dokumentu uzasadniającego wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego – do 20 dni. W przypadku, gdy wnioskodawca nie wskaże interesu prawnego upoważniającego do pozyskania danych o właścicielu/władającym nieruchomości - dokumenty zostaną wydane w postaci zanonimizowanej. Dokumenty uzasadniające wpisy do bazy danych prowadzone w postaci papierowej, nie są udostępniane w postaci elektronicznej. Terminy realizacji, liczone w dniach roboczych, mogą ulec zmianie w przypadku konieczności zaktualizowania zapisów dotyczących danej nieruchomości w bazie danych ewidencji gruntów i budynków lub w zależności od wielkości zamówienia.
Komórka prowadząca sprawę: 1. Dział Udostępniania Danych Opisowych, tel. 61 8271 611, 61 8271 885, 2. Dział Udostępniania Danych Graficznych, tel. 61 8271 752.
Tryb odwoławczy: W przypadku sporu dotyczącego zakresu udostępnionych materiałów państwowego zasobu lub wysokości należnej opłaty wydaje się decyzję administracyjną, od której służy odwołanie.
Uwagi: 1. Informacja telefoniczna: 61 8271 616, 8 271 687 (dotyczy danych ewidencyjnych), 61 8271 752. 2. Wniosek przesłany drogą elektroniczną (faksem lub mailem) należy dostarczyć w oryginale najpóźniej w dniu odbioru przygotowanych materiałów.
Podstawa prawna: 1.Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1629 ze zm.), 2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1034 ze zm.), 3. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty (Dz. U. z 2014 r. Poz. 917).
Przykłady wypełniania formularzy: Formularz P - przykład wypełnienia (.pdf 86 kB) Formularz P1 - przykład wypełnienia (.pdf 45 kB) Formularz P2 - przykład wypełnienia (.pdf 43 kB) Formularz P3 - przykład wypełnienia (.pdf 41 kB) Formularz P8 - przykład wypełnienia (.pdf 33 kB) Elektroniczna mapa ewidencji gruntów i budynków (P+P3) (.pdf 74 kB) Baza granic i działek ewidencyjnych, komunikacja (P+P7+P1) (.pdf 80 kB) Wyciąg z RCiWN lokal biurowy (P+P4) (.pdf 132 kB) Elektroniczna mapa ewidencji gruntów i budynków (P+P3) (.pdf 74 kB) Sieci uzbrojenia terenu z obrębu Naramowice (P+P5) (.pdf 1,1 MB) Inne dokumenty z ewidencji gruntów i budynków (P+P8) (.pdf 75 kB) Mapa ewidencji gruntów i budynków (P+P3) (.pdf 74 kB) Mapa zasadnicza (P+P3) (.pdf 137 kB)
Pobierz kartę informacyjną O2 (.pdf 362 kB)
Formularze do pobrania:
|