Włącz/wyłącz wysoki kontrast Informacje w języku migowym AAA
Ta strona używa plików cookies. Korzystając z niej, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na ich stosowanie w bieżącej konfiguracji.
Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies
X
  • Biuletyn Informacji Publicznej Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
  • szukaj
Uwaga! Istnieje nowsza wersja informacji.

ZGŁOSZENIE ZMIANY/WNIOSEK W SPRAWIE DANYCH EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW (O2)


Wymagane dokumenty:
1)            Zmiana danych osobowych (nazwy, miejsca zamieszkania/siedziby, uzupełnienia numeru PESEL/REGON):
Należy dostarczyć: Zgłoszenie/wniosek zgodny z treścią formularzem nr 1 (osoby fizyczne) lub nr 2 (osoby prawne) lub wypełniony formularz oraz wymagane dokumenty.
W przypadku zmiany nazwiska należy dodatkowo dostarczyć aktualny odpis z księgi wieczystej.
2)            Zmiana sposobu użytkowania gruntu:
a.             dla gruntów objętych klasyfikacją (dotyczy użytków ornych tj. roli, łąk, pastwisk, klasyfikowanych lasów, klasyfikowanych gruntów zadrzewionych lub zakrzewionych):
Należy dostarczyć: zgłoszenie/wniosek zgodny z treścią formularza nr 3 lub wypełniony formularz oraz wymagane dokumenty.
Zgłoszenie poprzedzone jest przeprowadzeniem klasyfikacji gruntów (patrz Przeprowadzenie klasyfikacji gruntów).
b.            dla gruntów pozostałych.
Należy dostarczyć: zgłoszenie/wniosek zgodny z treścią formularzem nr 4 lub wypełniony formularz oraz wymagane dokumenty.
3)            Ujawnienie/zmiana danych budynku, zmiany pola powierzchni działki ewidencyjnej, połączenie działek ewidencyjnych:
Należy dostarczyć: zgłoszenie zgodne z treścią formularza nr 4 oraz wymagane dokumenty.
4)            Ujawnienie samodzielnych lokali niestanowiących odrębnych nieruchomości.
Należy dostarczyć: wniosek zgodny z treścią formularza nr 5 lub wypełniony formularz oraz wymagane dokumenty.
Uwaga:
Jeżeli wyodrębnienie nieruchomości lokalowych nastąpiło w wyniku zniesienia współwłasności w postępowaniu sądowym wówczas do wniosku o ujawnienie samodzielnych lokali należy dołączyć postanowienie o zniesieniu współwłasności wraz z dokumentacją inwentaryzacyjną stanowiącą integralną część tego postanowienia.
5)            Ujawnienie/wykreślenie przedmiotu dzierżawy.
Należy dostarczyć: wniosek w treści zgodny z załączonym do strony formularzem nr 6 lub wypełniony formularz oraz wymagane dokumenty.
 
Miejsce złożenia dokumentów:
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań
Dział Obsługi Kancelaryjnej i Informacji, VI piętro pokój 602
Godziny obsługi interesanta:
poniedziałek 9.00 -17.00
wtorek-piątek 8.00 -15.00
informacja telefoniczna 0618-271-534
 
Opłaty:
Zgłoszenie zmiany/wniosek nie podlega opłacie skarbowej.
 
Pełnomocnictwo do występowania ze zgłoszeniem/wnioskiem w imieniu właściciela/władającego podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
 
Termin i sposób załatwienia:
Termin wprowadzenia zmiany do ewidencji gruntów i budynków
 
W dniach roboczych:
a.             zmiana danych osobowych do 5 dni
b.            zmiany sposobu użytkowania gruntów lub klasy gruntów:
·        dla gruntów klasyfikowanych (po uprawomocnieniu decyzji o zmianie klasyfikacji gruntów) do 10 dni
·        dla gruntów innych do 10 dni
c.             ujawnienie samodzielnych lokali niestanowiących odrębnych nieruchomości do 45 dni
d.            ujawnienie/wykreślenie przedmiotu dzierżawy do 5 dni
 
Podstawa prawna:
1)            Ustawa z 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2005 r. Nr 240, poz. 2027 ze zm.),
2)            Rozporządzenie z 29 marca 2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. Nr38, poz.454).
 
Tryb odwoławczy:
Od decyzji w sprawie wprowadzenia zmiany służy odwołanie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
W pozostałych przypadkach odwołanie nie przysługuje.
 
Inne informacje:
1)            Właściciele/władający nieruchomościami są obowiązani zgłaszać wszelkie zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków w terminie 30 dni od daty powstania zmian.
2)            Zgłoszenie zmiany/wniosek w sprawie danych ewidencji gruntów i budynków składa właściciel/władający lub pełnomocnik.
3)            Podmioty składające zgłoszenie zmiany/wniosek w imieniu właściciela/władającego powinny przedłożyć pełnomocnictwo do występowania przed organem prowadzącym ewidencję gruntów i budynków w sprawie, której zgłoszenie zmiany/wniosek dotyczy.
4)            W przypadku, gdy właścicielem/władającym jest osoba prawna do zgłoszenia zmiany/wniosku należy dostarczyć odpis z właściwego rejestru (np. Krajowego Rejestru Sądowego) oraz dokument potwierdzający uprawnienie osoby zgłaszającej/wnioskującej do występowania w imieniu właściciela/władającego.
5)            W przypadku zmian wymagających opracowania geodezyjnego i kartograficznego dopuszcza się załączenie zgłoszenia zmiany do dokumentacji geodezyjnej składanej przez jednostkę wykonawstwa geodezyjnego w Miejskim Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Zarządzie Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ.
6)            Zgłoszenie zmiany/wniosek można złożyć osobiście lub przesłać pocztą.
7)            Do organu prowadzącego ewidencję gruntów i budynków dla potrzeb zgłoszenia zmian danych ewidencyjnych składa się oryginały dokumentów lub kopie uwierzytelnione notarialnie lub przez organ wydający.
 
 

FORMULARZE:

 O2F2_Zgłoszenie zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków (dotyczy osób prawnych).doc
 O2F4_Zgłoszenie zmian danych przedmiotowych objętych ewidencją gruntów i budynków.doc

Wytworzył/odpowiedzialny za treść informacji:   Maciej Bondziul 
Data wytworzenia informacji:   2020-08-14 
Wprowadził informację do BIP:   Aleksandra Jędrzejczak 
Data udostępnienia informacji w BIP:   2020-08-17 09:00:55 

© 2010-2019 Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ