ZADANIA I KOMPETENCJE
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ jest gminną jednostką budżetową, utworzoną na mocy uchwały nr XXXII/177/91 Rady Miejskiej Poznania z dnia 25 czerwca 1991 r. w sprawie przekształcenia Poznańskiego Przedsiębiorstwa Geodezyjno-Kartograficznego GEOPOZ w Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ (ze zm.).
Zarządowi Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ powierzono wykonywanie zadań w zakresie:
1. realizowanie zadań służby geodezyjnej i kartograficznej miasta;
2. prowadzenie systemu informacji przestrzennej Miasta Poznania jako bazy informacji o przestrzeni Miasta Poznania wspomagającej proces zarządzania Miastem;
3. wyłączania gruntów z produkcji rolniczej, prowadzenia spraw związanych z ochroną gruntów rolnych oraz rekultywacją gruntów;
4. dokonywanie scaleń i wymiany gruntów;
5. uwłaszczanie posiadaczy nieruchomości rolnych oraz regulacji prawnych gruntów rolnych i leśnych;
6. wywłaszczanie i ograniczanie praw rzeczowych do nieruchomości;
7. zwroty nieruchomości;
8. ustalanie odszkodowań na podstawie przepisów o odszkodowaniach za wywłaszczone nieruchomości;
9. ustalanie opłat adiacenckich;
10. ustalanie opłat w przypadku wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo jego zmianą, a także wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego albo decyzji o warunkach zabudowy;
11. prowadzenie spraw nazewnictwa ulic i placów będących drogami publicznymi lub nazw dróg wewnętrznych;
12. ustalanie numerów porządkowych nieruchomości;
13. dokonywanie podziałów i rozgraniczania nieruchomości. |