WARUNKI, SPOSÓB ZAKRES I TERMIN UDOSTĘPNIANIA DANYCH ZGROMADZONYCH W REJESTRZE PUBLICZNYM ORAZ FORMAT, W KTÓRYM DANE SĄ UDOSTĘPNIANE PODMIOTOM REALIZUJĄCYM ZADANIA PUBLICZNE
Dotyczy rejestrów publicznych: - Ewidencja gruntów i budynków (EGiB), - Rejestr cen i wartości nieruchomości (RCiWN).
Warunki, sposób, zakres i termin udostępniania danych zgromadzonych w rejestrze publicznym oraz format, w którym dane są udostępniane podmiotom realizującym zadania publiczne: - Art. 40 ust. 3 pkt 3 i ust. 3c ustawy z 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz.U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 ze zm.), - na podstawie § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 września 2005 r. w sprawie sposobu, zakresu i trybu udostępniania danych zgromadzonych w rejestrze publicznym (Dz.U. z 2005 r. Nr 205, poz. 1692), - będącego aktem wykonawczym art. 15 ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. Dz.U. z 2013 r., poz. 235 ze zm.).
1. Wymagania podmiotowe: Wnioskodawca realizuje zadanie publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa albo na skutek powierzenia lub zlecenia przez podmiot publiczny ich realizacji.
2. Wymagane dokumenty: Wniosek wg wzoru zamieszczonego w rozporządzeniu Rady Ministrów z 27 września 2005 r. w sprawie sposobu, zakresu i trybu udostępniania danych zgromadzonych w rejestrze publicznym (Dz.U. z 2005 r. Nr 205, poz. 1692).
3. Złożenie dokumentów: 3.1. W sprawie pozyskania informacji z rejestru Ewidencji gruntów i budynków: a) Sala Obsługi Klienta, I piętro, pomieszczenie B Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ, ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań, tel. 61 8271 611, 61 8271 885, 61 8271 500
b) Elektroniczna Skrzynka Podawcza: Szczegółowe warunki składania dokumentów przez ESP.
3.2. W sprawie pozyskania informacji z Rejestru cen i wartości nieruchomości: a) Dział Udostępniania Danych Graficznych, I piętro, pokój 115 Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ, ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań, tel. 61 8271 755
b) Elektroniczna Skrzynka Podawcza: Szczegółowe warunki składania dokumentów przez ESP.
4. Warunki zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych niezbędnych do uzyskania drogą elektroniczną dostępu do danych zgromadzonych w rejestrze publicznym: Wnioskodawcę obowiązują następujące przepisy prawa: - ustawa z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. Dz.U. z 2013 r., poz. 235 ze zm.) wraz z aktami wykonawczymi; - art. 36-39, art. 39a ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.); - rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz.U. z 2004 r. Nr 100, poz.1024).
5. Zakres udostępniania danych z rejestru publicznego: Zgodnie z art. 15 ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne – dane udostępnia się w zakresie niezbędnym do realizacji wskazanych we wniosku zadań publicznych.
6. Sposób udostępnienia danych z rejestru publicznego: 6.1. Wnioskodawca jako klient aplikacji do prowadzenia rejestru publicznego: W przypadku gdy wnioskodawca ma dostęp do wydzielonej korporacyjnej sieci komputerowej Urzędu Miasta Poznania – POZMAN: Udostępnienie danych rejestru publicznego będzie realizowane w formie elektronicznej, w trybie czasu rzeczywistego (on-line), w wydzielonej korporacyjnej sieci komputerowej Urzędu Miasta Poznania - POZMAN, poprzez aplikację do prowadzenia rejestru publicznego, w zakresie przeglądu danych. Aplikacja do prowadzenia rejestru publicznego będzie instalowana na wskazanych stanowiskach komputerowych w siedzibie wnioskodawcy. Wnioskodawca zapewnia we własnym zakresie platformę sprzętową i programy narzędziowe, pozwalające na korzystanie z udostępnionego rejestru publicznego. 6.2. Przez Elektroniczną Skrzynką Odbiorczą (ESO) Warunki odbioru zamówionych danych: Warunki odbioru zamówionych danych: - posiadanie konta na platformie ePUAP, - posiadanie bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP, - wielkość zamówionych danych nie może przekroczyć 5 MB. 6.3. W przypadku braku możliwości technicznych zapewnienia podmiotowi realizującemu zadanie publiczne dostępu do danych rejestru publicznego za pomocą środków określonych w pkt 6.1. i 6.2.: Udostępnienie danych na informatycznym nośniku danych (płyta CD lub DVD).
7. Termin udostępnienia danych z rejestru publicznego EGiB: Dla punktu 6.1: Termin zależny od możliwości technicznych wnioskodawcy, warunkujących poprawną instalację i działanie aplikacji do prowadzenia rejestru publicznego. Dla punktów 6.2 i 6.3: 14 dni od dnia doręczenia wniosku o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze publicznym.
8. Formaty udostępnienia danych z rejestru publicznego EGiB: - Informacje z rejestru Ewidencji gruntów i budynków: .swde, .shape. - Informacje z Rejestru cen i wartości nieruchomości: .swde.
9. Opłaty Dane udostępnia się nieodpłatnie.
10. Komórka prowadząca sprawę: Dział Udostępniania Danych Opisowych (w zakresie EGiB), Dział Udostępniania Danych Graficznych (w zakresie RCiWN).
11. Tryb odwoławczy Nie przysługuje.
12. Podstawa prawna: - Ustawa z 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 ze zm.), - Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2001 r. Nr 38, poz. 454 ze zm.), - Ustawa z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 235 ze zm.), - Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 września 2005 r. w sprawie sposobu, zakresu i trybu udostępniania danych zgromadzonych w rejestrze publicznym (Dz.U. z 2005 r. Nr 205, poz.1692), - Ustawa z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.). |