Włącz/wyłącz wysoki kontrast Informacje w języku migowym AAA
Ta strona używa plików cookies. Korzystając z niej, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na ich stosowanie w bieżącej konfiguracji.
Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies
X
  • Biuletyn Informacji Publicznej Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
  • szukaj
Uwaga! Istnieje nowsza wersja informacji.

WYDANIE WYPISÓW I WYRYSÓW Z EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW (O5)


Wymagane dokumenty:
Wypełniony formularz wniosku o wydanie wypisu/wypisu i wyrysu/wyrysu z ewidencji gruntów i budynków
(Formularz EGIB).

Opłaty:
Zgodnie z ustawą - Prawo geodezyjne i kartograficzne
1. Opłaty z tytułu udostępniania materiałów zasobu oraz za sporządzanie i wydawanie wypisów oraz wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków
- stawki podstawowe określone w tabeli nr 11 załącznika do ustawy.
2. Opłaty za nośnik danych elektronicznych:
- stawki podstawowe określone w tabelach nr 1-16 załącznika do ustawy, uwzględniają koszty elektronicznych nośników danych o pojemności do 4 GB oraz koszty nośników informacji nieelektronicznej.
- w przypadku, gdy w celu udostępniania materiałów zasobu niezbędne jest użycie nośników danych elektronicznych o pojemności 4-20 GB, za nośniki te pobiera się opłatę ryczałtową w wysokości 5 zł.
- opłaty za nośnik danych elektronicznych o pojemności 4–20 GB nie pobiera się, jeżeli odpowiednie nośnik dostarczy wnioskodawca.
- materiały zasobu, dla udostępnienia których jest niezbędne użycie zewnętrznego nośnika danych elektronicznych o pojemności większej niż 20 GB, mogą być udostępniane dopiero po dostarczeniu przez wnioskodawcę odpowiedniego nośnika danych.
3. Opłata za wysyłkę pod wskazany adres:
- 10 zł, jeżeli waga przesyłki jest mniejsza od 1 kg,
- 15 zł, jeżeli waga przesyłki wynosi od 1 kg do 5 kg,
- 20 zł, jeżeli waga przesyłki jest większa niż 5 kg.
4. W przypadku wystąpienia w wnioskiem o nieodpłatne wydanie wypisów i wyrysów należy wskazać postawę prawną upoważniającą do nieodpłatnego ich pozyskania.
5. Nieodpłatne wypisy i wyrysy
zgodnie z art. 40b ust. 2 ustawy z 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne. Nie pobiera się opłaty za wypisy i wyrysy z operatu ewidencyjnego sporządzone i wydawane na żądanie:
- prokuratury,
- sądów rozpoznających sprawy, w których stroną jest Skarb Państwa,
- organów kontroli państwowej w związku z wykonywaniem przez te organy ich ustawowych zadań,
- organów administracji rządowej oraz jednostek samorządu terytorialnego, w związku z ich działaniami mającymi na celu: 
     - ujawnienie prawa do nieruchomości Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego w księdze wieczystej,
     - przeniesienie praw do nieruchomości Skarbu Państwa na rzecz jednostki samorządu terytorialnego,
     - przeniesienie praw do nieruchomości jednostki samorządu terytorialnego na rzecz Skarbu Państwa.
6. Wysokość opłaty zostaje utrwalona w Dokumencie Obliczenia Opłaty (DOO).
7. DOO może zostać przesłany na adres e-mail lub na numer faksu wskazany we wniosku. Oryginał DOO przesyłany jest wówczas pocztą.
8. W przypadku wniosków składanych osobiście opłaty dokonać można na Sali Obsługi Klienta.
9. Opłaty można dokonać przelewem na konto ING Bank Śląski nr 07 1050 1520 1000 0023 4950 4437, tytułem: Dokument Obliczenia Opłaty nr…
10.Odbiór danych następuje po dokonaniu opłaty.
Przedłożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł.

Miejsce złożenia dokumentów:
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań
1. Wnioski można składać:
- osobiście - Sala Obsługi Klienta,
- tradycyjną pocztą,
- faksem: pod numer 61 8230 201 (nie dotyczy w przypadku konieczności złożenia wraz z wnioskiem dokumentu pełnomocnictwa). Wniosek przesłany faksem należy dostarczyć w oryginale najpóźniej w dniu odbioru dokumentów,
- lub przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) organu, w formie dokumentu elektronicznego, obligatoryjnie opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP.
Szczegółowe warunki składania dokumentów przez ESP znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej ZGiKM GEOPOZ.
2.Składanie podań drogą elektroniczną:
Zamówienia drogą elektroniczną należy składać wyłącznie przez ww. Elektroniczną Skrzynkę Podawczą organu - podstawa prawna: art. 63 § 1 i § 3a ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.

Termin i sposób realizacji:
- wypis z rejestru gruntów, rejestru/kartoteki budynków i lokali (do 10 sztuk) – do 10 dni,
- wypis z rejestru gruntów, rejestru/kartoteki budynków i lokali (pow. 10 sztuk) – do 20 dni,
- wyrys i wypis (opis i mapa) – do 20 dni,
- wyrys z mapy ewidencyjnej (do 10 sztuk) – do 10 dni,
- wyrys z mapy ewidencyjnej (pow. 10 sztuk) – do 20 dni.
Udostępnienie w postaci drukowanej lub elektronicznej (w formacie PDF dla celów informacyjnych).
Terminy realizacji, liczone w dniach roboczych, mogą ulec zmianie w przypadku konieczności zaktualizowania zapisów dotyczących danej nieruchomości w bazie danych ewidencji gruntów i budynków lub w zależności od wielkości zamówienia.

Komórka prowadząca sprawę:
Dział Udostępniania Danych Opisowych
tel. 61 8271 611, 61 8271 885

Tryb odwoławczy:
1.W przypadku odmowy wydania wypisu z operatu ewidencyjnego, wydaje się postanowienie, na które przysługuje zażalenie.
2.W przypadku sporu dotyczącego zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty, wydaje się decyzję administracyjną, od której służy odwołanie.

Uwagi:
1. Dane podmiotowe, w tym dane osobowe właścicieli/władających nieruchomościami, zawarte w ewidencji gruntów i budynków podlegają ochronie ustawowej na podstawie ustawy z 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Uzyskanie tych danych przez podmioty nie będące właścicielem/władającym nieruchomością, wymaga wskazania interesu prawnego.
2.Wypisy z kartotek (budynków/lokali) nie zawierają danych o podmiocie ewidencji gruntów i budynków.
Wypisy z rejestrów o niepełnej treści nie zawierają danych o podmiocie ewidencji gruntów i budynków.
Wypisy oraz wyrysy do celów informacyjnych (w formacie PDF), na życzenie wnioskodawcy mogą być udostępnione za pomocą środków komunikacji elektronicznej przez Elektroniczną Skrzynkę Odbiorczą (ESO) lub na informatycznym nośniku danych. Warunkiem odbioru zamówionych dokumentów przez ESO jest:
- posiadanie konta na platformie ePUAP,
- posiadanie bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP,
- wielkość zamówionych danych nie może przekroczyć 5 MB.
3. Szczegółowe warunki składania i odbioru dokumentów przez ESP i ESO znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej ZGiKM GEOPOZ.

Podstawa prawna:
1.Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 193, Poz. 1287 ze zm.),
2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. Nr 38, Poz. 454 ze zm.),
3.Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty (Dz. U. z 2014, Poz. 917),
4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2013 r., Poz. 267 ze zm.),
5. Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2012 r., Poz. 1282 ze zm.).

Przykłady wypełnienia formularza:
Wniosek o wydanie: wypisu/wypisu i wyrysu/wyrysu z ewidencji gruntów i budynków

Karta informacyjna: pobierz

Formularze do pobrania:

FORMULARZE:

Wytworzył/odpowiedzialny za treść informacji:   Andrzej Rachuta 
Data wytworzenia informacji:   2020-08-06 
Wprowadził informację do BIP:   Aleksandra Jędrzejczak 
Data udostępnienia informacji w BIP:   2020-08-07 08:44:16 

© 2010-2019 Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ