UDOSTĘPNIANIE DANYCH ZGROMADZONYCH W REJESTRZE PUBLICZNYM PODMIOTOM REALIZUJĄCYM ZADANIA PUBLICZNE (O10)
Wymagane dokumenty: Wniosek o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze publicznym. Wnioskodawcą może być podmiot: • realizujący zadania publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa; • realizujący zadanie publiczne na skutek powierzenia lub zlecenia takiego zadania przez podmiot publiczny.
Opłaty: 1. Zbiory danych z rejestrów publicznych w postaci elektronicznej udostępnia się nieodpłatnie, zgodnie z art. 40a ust. 2 pkt 4 lit. b ustawy z 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne - w trybie art. 15 ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. 2. Opłaty za nośnik danych elektronicznych: • stawki podstawowe określone we wszystkich tabelach załącznika do ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, uwzględniają koszty elektronicznych nośników danych o pojemności do 4 GB; • w przypadku, gdy w celu udostępniania materiałów zasobu niezbędne jest użycie nośników danych elektronicznych o pojemności 4–20 GB, za nośniki te pobiera się opłatę ryczałtową w wysokości 5 zł; • opłaty za nośnik danych elektronicznych o pojemności 4–20 GB nie pobiera się, jeżeli odpowiednie nośnik dostarczy wnioskodawca; • materiały zasobu, dla udostępnienia których niezbędne jest użycie nośnika danych elektronicznych o pojemności większej niż 20 GB, mogą być udostępniane dopiero po dostarczeniu przez wnioskodawcę odpowiedniego nośnika danych. 3. Opłata za wysyłkę danych pod wskazany adres jest równa opłacie za przesyłkę poleconą zgodnie z obowiązującym w dniu wystawienia Dokumentu Obliczenia Opłaty cennikiem usług powszechnych, ogłoszonym przez operatora wyznaczonego w rozumieniu przepisów prawa pocztowego. 4. Wysokość opłaty utrwalona zostaje w Dokumencie Obliczenia Opłaty (DOO). 5. DOO może zostać przesłany na indywidualne konto na Portalu Klienta lub przez ePUAP lub na adres e-mail lub na numer faksu wskazany we wniosku. 6. Opłaty można dokonać w Portalu Klienta przez usługę PayByNet lub przelewem na konto bankowe wskazane w Dokumencie Obliczenia Opłaty, tytułem: Dokument Obliczenia Opłaty nr….. 7. W przypadku odbioru osobistego, opłaty można dokonać w Sali Obsługi Klienta – wyłącznie za pomocą kart płatniczych. 8. Odbiór danych następuje po dokonaniu opłaty wskazanej w DOO. Numer konta bankowego, o którym mowa w pkt. 6 zamieszczony jest również na stronie głównej Biuletynu Informacji Publicznej tut. Zarządu.
Numer konta bankowego, o którym mowa w pkt. 6 zamieszczony jest na stronie głównej Biuletynu Informacji Publicznej ZGiKM GEOPOZ.
Miejsce złożenia dokumentów: Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań 1. Składanie wniosków drogą elektroniczną: • przez Portal Klienta: - pod adresem https://portal.geopoz.poznan.pl/klient/ (nie wymaga posiadania podpisu elektronicznego) • przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) organu na platformie ePUAP (wymaga podpisania kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym ePUAP). Szczegółowe warunki składania dokumentów przez ESP znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej ZGiKM GEOPOZ. 2. Inne drogi składana wniosków: • osobiście – Sala Obsługi Klienta • tradycyjną pocztą • faksem: na numer 61 8230 201 (nie dotyczy w przypadku konieczności złożenia wraz z wnioskiem dokumentu pełnomocnictwa).
Termin i sposób realizacji: 1. Termin udostępniania - 14 dni od dnia doręczenia wniosku. Termin realizacji, liczony w dniach roboczych, może ulec zmianie w przypadku konieczności zaktualizowania zapisów dotyczących danej nieruchomości w bazie danych lub w zależności od wielkości zamówienia. 2. Sposób realizacji: Udostępnianiu podlegają, wskazane w Tabeli 7, 8, 9, 12, 13 załącznika do ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, elektroniczne zbiory danych z rejestrów publicznych: • Ewidencji Gruntów i Budynków (EGiB) • Bazy danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500 - 1:5000 (BDOT500) • Bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT) • Rejestru cen nieruchomości (RCN) oraz wskazane w Tabeli 10 lp. 3 i 4 i Tabeli 13 lp. 1 i 2 załącznika do ww. ustawy, standardowe opracowania kartograficzne: • mapa ewidencji gruntów i budynków w postaci wektorowej • mapa ewidencji gruntów i budynków w postaci rastrowej • mapa zasadnicza w postaci wektorowej • mapa zasadnicza w postaci rastrowej Formaty udostępnianych zbiorów danych: • zbiory danych EGiB: GML, SHAPE, SWDE • zbiory danych BDOT500, GESUT: GML, SHAPE • zbiory danych RCN: SWDE lub XLS • mapa ewidencji gruntów i budynków w postaci wektorowej: DXF • mapa ewidencji gruntów i budynków w postaci rastrowej: PDF • mapa zasadnicza w postaci wektorowej: DXF • mapa zasadnicza w postaci rastrowej: PDF Dostępne skale udostępnianych map: • mapa zasadnicza: 1:500 • mapa ewidencyjna: 1:500, 1:1000 Odbiór danych: • przez Portal Klienta • przez Elektroniczną Skrzynkę Odbiorczą na platformie ePUAP • wysyłka pod wskazany adres (na informatycznym nośniku danych) • osobiście w Sali Obsługi Klienta tut. Zarządu (na informatycznych nośnikach danych)
Komórka prowadząca sprawę: Dział Udostępniania Danych Opisowych (EGIB) tel. 61 8271 611, 61 8271 885 Dział Udostępniania Danych Graficznych (BDOT500, GESUT) tel. 61 8271 752 Dział Udostępniania Danych Graficznych (RCN) tel. 61 8271 755 Tryb odwoławczy: W przypadku sporu dotyczącego zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty, wydaje się decyzję administracyjną, od której służy odwołanie.
Uwagi: 1. Dane podmiotowe, w tym dane osobowe właścicieli/władających nieruchomościami, zawarte w ewidencji gruntów i budynków podlegają ochronie ustawowej na podstawie ustawy z 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). Uzyskanie tych danych przez podmioty nie będące właścicielem/władającym nieruchomością, wymaga wskazania interesu prawnego. 2. Warunkiem dostępu do danych przez Portal Klienta jest posiadanie aktywnego indywidualnego konta na tym Portalu. 3. Warunkiem dostępu do danych przez Elektroniczną Skrzynkę Odbiorczą jest: • posiadanie konta na platformie ePUAP, • posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP, • wielkość zamówionych danych nie może przekroczyć 5 MB. Szczegółowe warunki składania i odbioru dokumentów przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą i Elektroniczną Skrzynkę Odbiorczą znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej ZGiKM GEOPOZ.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne wraz z aktami wykonawczymi do ustawy. 2. Ustawa z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. 3. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 września 2005 r. w sprawie sposobu, zakresu i trybu udostępniania danych zgromadzonych w rejestrze publicznym. 4. Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji. 5. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Pobierz: Karta informacyjna O10 (.pdf 115 kB)
Formularze do pobrania: Wniosek o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze publicznym (.pdf 29 kB)
|