Włącz/wyłącz wysoki kontrast Informacje w języku migowym AAA
Ta strona używa plików cookies. Korzystając z niej, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na ich stosowanie w bieżącej konfiguracji.
Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies
X
  • Biuletyn Informacji Publicznej Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
  • szukaj
Uwaga! Istnieje nowsza wersja informacji.

WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE MATERIAŁÓW ZASOBU Z BAZY DANYCH EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW (O6)


Uwaga! Strona w aktualizacji!
Aktualne informacje dotyczące sprawy znajdują się w "Karcie informacyjnej" na dole strony.

Wymagane dokumenty:
Zamówienie zgodne z treścią formularza lub wypełniony formularz.
 
Opłaty:
Dokumenty do celów prawnych:
1. Wypis z rejestru gruntów
- dla pierwszej działki 12,00 zł
- dla każdej następnej działki (w ramach jednego wypisu) 6,00 zł
2. Wypis z rejestru/kartoteki budynków lub lokali
- dla pierwszego budynku/lokalu 12,00 zł
- dla każdego następnego budynku/lokalu 6,00 zł (w ramach jednego wypisu)
3. Wyrys i wypis (opis i mapa)

- dla pierwszej działki 120,00 zł
- dla każdej następnej działki zapisanej w tej samej KW 12,00 zł
4. Wyrys i wypis (wyciąg z wykazu zmian danych ewidencyjnych)
- dla pierwszej działki 120,00 zł
- dla każdej następnej działki zapisanej w tej samej KW 12,00 zł
5. Wyrys z mapy ewidencyjnej
format A-4:
- pierwszy egzemplarz wyrysu 9,00 zł
- każdy następny egzemplarz tego samego wyrysu 0,90 zł
format A-3:
- pierwszy egzemplarz wyrysu 13,50 zł
- każdy następny egzemplarz tego samego wyrysu 1,35 zł
format A-2:
- pierwszy egzemplarz wyrysu 18,00 zł
- każdy następny egzemplarz tego samego wyrysu 1,80 zł
format A-1:
- pierwszy egzemplarz wyrysu 22,50 zł
- każdy następny egzemplarz tego samego wyrysu 2,25 zł
6. Nadanie przedłożonemu egzemplarzowi wyciągu z wykazu zmian danych ewidencyjnych cech dokumentu upoważniającego do dokonania wpisu w księdze wieczystej
- pierwszy arkusz jednego wyciągu 14,00 zł
- następny arkusz tego samego wyciągu 3,00 zł

Dokumenty do celów informacyjnych (dane przedmiotowo-podmiotowe ewidencji gruntów i budynków - dla wnioskodawców posiadających interes prawny do pozyskania danych o władających nieruchomościami):
1. Wypis z rejestru gruntów (w postaci papierowej lub elektronicznej)
- za każdą działkę w ramach jednego wypisu 3,60 zł
2. Wypis z rejestru/kartoteki budynków lub lokali (w postaci papierowej lub elektronicznej)
- za każdy budynek/lokal w ramach jednego wypisu 3,60zł
3. Wyrys z mapy ewidencyjnej (w postaci papierowej lub elektronicznej)
format A-4:
- pierwszy egzemplarz wyrysu 9,00 zł
- każdy następny egzemplarz tego samego wyrysu 0,90 zł
format A-3:
- pierwszy egzemplarz wyrysu 13,50 zł
- każdy następny egzemplarz tego samego wyrysu 1,35 zł
format A-2:
- pierwszy egzemplarz wyrysu 18,00 zł
- każdy następny egzemplarz tego samego wyrysu 1,80 zł
format A-1:
- pierwszy egzemplarz wyrysu 22,50 zł
- każdy następny egzemplarz tego samego wyrysu 2,25 zł
4. Udostępnienie kopii dokumentu uzasadniającego wpis do bazy danych operatu ewidencyjnego (w postaci papierowej)
- kopia dokumentu z zasobu za każdy arkusz A4 7,00 zł

Dokumenty do celów informacyjnych (dane przedmiotowe ewidencji gruntów i budynków):
1. Wypis z rejestru gruntów/budynków/lokali o niepełnej treści (w postaci papierowej lub elektronicznej)
- za każdą działkę/budynek/lokal w ramach jednego wypisu 3,60 zł
2. Wypis z kartoteki budynków/lokali (w postaci papierowej lub elektronicznej)
- za każdy budynek/lokal w ramach jednego wypisu 3,60zł
3. Wyrys z mapy ewidencyjnej (w postaci papierowej lub elektronicznej)
format A-4:
- pierwszy egzemplarz wyrysu 9,00 zł
- każdy następny egzemplrza tego samego wyrysu 0,90 zł
format A-3:
- pierwszy egzemplarz wyrysu 13,50 zł
- każdy następny egzemplarz tego samego wyrysu 1,35 zł
format A-2:
- pierwszy egzemplarz wyrysu 18,00 zł
- każdy następny egzemplarz tego samego wyrysu 1,80 zł
format A-1:
- pierwszy egzemplarz wyrysu 22,50 zł
- każdy następny egzemplarz tego samego wyrysu 2,25 zł
4. Udostępnienie kopii dokumentu uzasadniającego wpis do bazy danych operatu ewidencyjnego (wersja zanonimizowana, w postaci papierowej)
- kopia dokumentu z zasobu za każdy arkusz A4 7,00 zł

Dokumenty do sporządzenia wniosku o przyznanie dopłat bezpośrednich w ramach wspólnej polityku rolnej:

1. Wypis z rejestru gruntów (w postaci papierowej)
- za każdą działkę w ramach jednego wypisu 1,80 zł
- każdy następny egzemplarz tego samego wypisu 0,90 zł
W przypadku gdy wnioskodawca nie jest właścicielem gruntu do wniosku należy dołączyć kopię umowy dzierżawy.

Udzielanie informacji:
1. Informacja pisemna (w postaci papierowej lub elektronicznej)
- dane o przedmiocie ewidencji gruntów i budynków - za każdą działkę/budynek/lokal 4,00 zł
2. Wgląd do dokumentacji (w postaci papierowej lub elektroniczej)
- każdy przeglądany tom dokumentacji 8,00 zł
- każdy przeglądany, wyodrębniony arkusz mapy 6,00 zł
- rejestr ewidencji gruntów i budynków w postaci cyfrowej - za każdy przeglądany obręb 12,00 zł
3. Udostępnienie danych państwowego rejestru granic i powierzchni jednostek podziału terytorialnego państwa (format SWDE)
- baza danych dla Miasta Poznania 6,00 zł
4. Udostępnienie danych kartograficznych ewidencji gruntów i budynków w postaci cyfrowej (format dxf)
- za 1 [ha] powierzchni żądanego obszaru 15,00 zł
- współczynnik za dane wektorowe: 2,5
- współczynnik dla warstwy tematycznej granice działek: 0,14
- współczynnik dla warstwy tematycznej budynki: 0,14
- współczynnik dla warstwy tematycznej klasoużytki: 0,02
- współczynnik dla całej nakładki ewidencja gruntów i budynków: 0,3
Jeżeli do opłat stosuje się więcej niż jeden współczynnik, współczynnik ostateczny otrzymuje się z iloczynu poszczególnych współczynników.

Dokumenty i informacje do celów dydaktycznych, postępowań administracyjnych prowadzonych z urzędu, realizacji zadań wynikających z programów rządowych:
W przypadku udostępniania, sporządzania lub poświadczania map i dokumentów dla celów dydaktycznych oraz dla prowadzonych z urzędu, przez organy administracji rządowej i samorządowej, postępowań administracyjnych, a także dla realizacji zadań wynikających z programów rządowych finansowanych ze środków budżetowych i pomocowych, wysokość opłat ustala się, stosując współczynnik 0,3.

Udostępnianie informacji z rejestru publicznego podmiotom realizującym zadania publiczne:

Szczegółowe informacje znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej ZGiKM GEOPOZ, w zakładce „ZGiKM GEOPOZ”: Rejestry, ewidencje, archiwa: kliknij tutaj.

Udostępnianie bazy danych ewidencji gruntów i budynków:

1. Udostępnianie danych opisowych ewidencji gruntów i budynków
- wykaz podmiotów (za pozycję wykazu) 3,00 zł
- rejestr gruntów (za jednostkę rejestrową) 1,50 zł
- rejestr budynków i rejestr lokali (za jednostkę rejestrową) 3,00 zł
- zbiory tematyczne (za obręb) 70,00 zł
2. Udostępnienie danych kartograficznych ewidencji gruntów i budynków w postaci cyfrowej (format SWDE, SHAPE)
OPŁATA PODSTAWOWA DLA JEDNEGO UŻYTKOWNIKA
- za 1 [ha] powierzchni żądanego obszaru 15,00 zł
- współczynnik za dane wektorowe: 2,5
- współczynnik dla warstwy tematycznej granice działek: 0,14
- współczynnik dla warstwy tematycznej budynki: 0,14
- współczynnik dla warstwy tematycznej klasoużytki: 0,02
- współczynnik dla całej nakładki ewidencja gruntów i budynków: 0,3
Jeżeli do opłat stosuje się więcej niż jeden współczynnik, współczynnik ostateczny otrzymuje się z iloczynu poszczególnych współczynników.
OPŁATA EKSPLOATACYJNA
- miesięczna - niezależnie od ilości udostępnień w ciągu miesiąca lub za każde udostępnienie w przypadku udostępniania rzadszego niż raz w miesiącu
- wysokość opłaty uzależniona jest od wielkości wnioskowanego obszaru
Udostępnianie bazy danych ewidencji gruntów i budynków następuje zgodnie z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia w sprawie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz udzielanie informacji, a także za wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 37, poz. 333).
Udostępnianie bazy danych następuje w drodze umowy z zachowaniem zasad dotyczących ochrony danych podmiotowych ewidencji gruntów i budynków.
Ogólne warunki umów o udostępnianie baz danych określają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 16 lipca 2001 r. w sprawie zgłaszania prac geodezyjnych i kartograficznych, ewidencjonowania systemów i przechowywania kopii zabezpieczających bazy danych, a także ogólnych warunków umów o udostępnianie tych baz (Dz.U. z 2001 r. Nr 78, poz. 837).

Miejsce złożenia dokumentów:
Sala Obsługi Klienta,
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ, ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań,
tel. 61 8271 611, 61 8271 885, 61 8271 500

Terminy i sposób realizacji:
Dokumenty:
1. wypis z rejestru gruntów, rejestru/kartoteki budynków i lokali (do 10 sztuk) – do 5 dni,
2. wypis z rejestru gruntów, rejestru/kartoteki budynków i lokali (pow. 10 sztuk) – do 10 dni,
3. wyrys i wypis (opis i mapa) – do 10 dni,
4. wyrys i wypis (wyciąg z wykazu zmian danych ewidencyjnych: do 10 nowych działek) – do 10 dni,
5. wyrys z mapy ewidencyjnej (do 10 sztuk) – do 5 dni,
6. wyrys z mapy ewidencyjnej (pow. 10 sztuk) – do 10 dni,
7. wyrys i wypis (wyciąg z wykazu zmian danych ewidencyjnych: pow. 10 nowych działek) – do 20 dni,
8. nadanie przedłożonemu egz. wyciągu z wykazu zmian danych ewidencyjnych, cech dokumentu upoważniającego do dokonania wpisu w księdze wieczystej - do 5 dni,
9. Udostępnienie kopii dokumentu uzasadniającego wpis do bazy danych operatu ewidencyjnego (do 10 sztuk) - do 5 dni,
10. Udostępnienie kopii dokumentu uzasadniającego wpis do bazy danych operatu ewidencyjnego (pow. 10 sztuk) - do 10 dni.
Terminy realizacji, liczone w dniach roboczych, mogą ulec zmianie w przypadku konieczności zaktualizowania zapisów dotyczących danej nieruchomości w bazie danych ewidencji gruntów i budynków.
Wykonanie wyciągu z wykazu zmian danych ewidencyjnych można zlecić tut. Zarządowi bądź jednostce wykonawstwa geodezyjnego, która poświadcza przedmiotowy wyciąg w tut. Zarządzie w ramach zgłoszonej w tut. ośrodku pracy geodezyjnej.
Informacja pisemna:
Informacje aktualne o nieruchomości - do 10 dni
Informacje archiwalne o nieruchomości (historia nieruchomości) - do 20 dni
Termin realizacji, liczony w dniach roboczych.
Wgląd do dokumentacji:
1. tom dokumentacji (1 szt.) - do 10 dni
2. tom dokumentacji (pow. 1 szt.) - do 20 dni
3. wyodrębniony arkusz mapy (do 5 sztuk) - do 5 dni
4. wyodrębniony arkusz mapy (pow. 5 sztuk) - do 10 dni
5. rejestr ewidencji gruntów i budynków w postaci cyfrowej (jeden obręb) - do 10 dni
6. rejestr ewidencji gruntów i budynków w postaci cyfrowej (więcej niż jeden obręb) - do 30 dni
Termin realizacji, liczony w dniach roboczych, może ulec zmianie w zależności od wielkości dokumentacji, która ma być przygotowana do wglądu.
Dane cyfrowe:
1. Udostępnienie danych państwowego rejestru granic i powierzchni jednostek podziału terytorialnego państwa (format SWDE) - do 5 dni
2. Udostępnienie danych kartograficznych ewidencji gruntów i budynków w postaci cyfrowej (małe obszary) - do 10 dni
3. Udostępnienie danych kartograficznych ewidencji gruntów i budynków w postaci cyfrowej (duże obszary) - do 20 dni
4. Udostępnianie bazy danych ewidencji gruntów i budynków - do 20 dni
Termin realizacji, liczony w dniach roboczych, może ulec zmianie z uwagi na wielkość zamówienia.
Udostępnianie informacji z rejestru publicznego podmiotom realizującym zadania publiczne:
Szczegółowe informacje znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej ZGiKM GEOPOZ, w zakładce „ZGiKM GEOPOZ”: Rejestry, ewidencje, archiwa: kliknij tutaj.

Komórka prowadząca sprawę:
Dział Udostępniania Danych Opisowych.

Tryb odwoławczy:
Na postanowienie o odmowie wydania wypisu z operatu ewidencyjnego stronom służy zażalenie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Poznaniu, za pośrednictwem Geodety Miejskiego - Dyrektora Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ w Poznaniu.
W pozostałych przypadkach - tryb odwoławczy nie przysługuje.

Uwagi:
1. Zamówienie można złożyć:
- osobiście,
- przesłać tradycyjną pocztą,
- faksem: na numer 61 8230 201 (nie dotyczy w przypadku konieczności złożenia wraz z wnioskiem dokumentu pełnomocnictwa)
- lub przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) organu, w formie dokumentu elektronicznego, obligatoryjnie opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP.
Szczegółowe warunki składania dokumentów przez ESP znajdują się tutaj.
2. W przypadku zamówienia wyrysu i wypisu (wyciągu z wykazu zmian danych ewidencyjnych), wraz z podaniem należy złożyć aktualny wydruk z elektronicznej księgi wieczystej.
3. Dane osobowe właścicieli/władających nieruchomościami podlegają ochronie ustawowej na podstawie ustawy z 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 ze zm.) oraz ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.). Uzyskanie tych danych przez podmioty nie będące właścicielem/władającym nieruchomością wymaga wskazania interesu prawnego.
4. Wypisy z kartotek (budynków/lokali) nie zawierają danych o podmiocie ewidencji gruntów i budynków.
5. Wypisy z rejestrów o niepełnej treści nie zawierają danych o podmiocie ewidencji gruntów i budynków.
6. Wypisy oraz wyrysy do celów informacyjnych (w formacie PDF), na życzenie wnioskodawcy mogą być udostępnione za pomocą środków komunikacji elektronicznej przez Elektroniczną Skrzynkę Odbiorczą (ESO) lub na informa- -tycznym nośniku danych. Warunkiem odbioru zamówionych dokumentów przez ESO jest: posiadanie konta na platformie ePUAP, posiadanie bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP, wielkość zamówionych danych nie może przekroczyć 5 MB. Szczegółowe warunki składania i odbioru dokumentów przez ESP i ESO znajdują się tutaj.
7. Zwolnienie z opłat za wypisy i wyrysy - uprawnione podmioty wskazane są w art. 40 ust. 3d ustawy z 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz.U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 ze zm.).
8. Zwolnienie z opłat za informację pisemną - na podstawie szczególnych przepisów prawa wskazanych przez uprawnionych wnioskodawców.

Podstawa prawna:
Zasady udostępnienia dokumentów i informacji z operatu ewidencyjnego:
Ustawa z 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 ze zm.),
Rozporządzenie z 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2001 r. Nr 38, poz. 454) oraz rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 listopada 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz.U.2013.1551).
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 19 lutego 2004 r. w sprawie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz udzielanie informacji, a także za wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 37, poz. 333).
Składanie podań drogą elektroniczną:
Zamówienia drogą elektroniczną należy składać wyłącznie przez ww. Elektroniczną Skrzynkę Podawczą organu - podstawa prawna: art. 63 § 1 i § 3a ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.Dz.U. z 2013 r., poz. 267).

FORMULARZE:


Wytworzył/odpowiedzialny za treść informacji:   Andrzej Rachuta 
Data wytworzenia informacji:   2019-08-02 
Wprowadził informację do BIP:   Szymon Twarużek 
Data udostępnienia informacji w BIP:   2019-10-22 14:00:47 

© 2010-2019 Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ