Włącz/wyłącz wysoki kontrast Informacje w języku migowym AAA
Ta strona używa plików cookies. Korzystając z niej, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na ich stosowanie w bieżącej konfiguracji.
Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies
X
  • Biuletyn Informacji Publicznej Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
  • szukaj

Szanowni Geodeci!

W związku z nowelizacją ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne od 12 lipca 2014 r. nastąpiły zmiany w zakresie trybu aktualizacji danych ewidencji gruntów i budynków:
1) na podstawie wniosku zainteresowanego podmiotu ewidencyjnego i wskazanej w tym wniosku dokumentacji geodezyjnej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, jeżeli wnioskowana zmiana obejmuje informacje gromadzone w ewidencji gruntów i budynków dotyczące nieruchomości znajdujących się w wyłącznym władaniu wnioskodawcy albo wnioskodawców, aktualizacja ewidencji następuje w drodze czynności materialno - technicznej.
Od złożonego wniosku o dokonanie czynności urzędowej nie pobiera się opłaty skarbowej (dotyczy to również wniosków o połączenie działek);
2) w pozostałych przypadkach aktualizacja ewidencji następuje w drodze decyzji administracyjnej.

Z powyższego wynika, że w razie braku wniosku podmiotu ewidencyjnego organ rozpoznaje sprawę wykazania zmian w drodze postępowania administracyjnego, do którego zastosowanie mają przepisy ustawy Kodeks postępowania administracyjnego z wszystkimi tego konsekwencjami. Postępowania takie będą też miały miejsce w przypadku, gdy aktualizacja operatu ewidencyjnego wymagać będzie wyjaśnień zainteresowanych lub uzyskania dodatkowych dowodów.

W związku z powyższym w celu uproszczenia procedury aktualizacji danych ewidencyjnych jeżeli Wykonawca pracy geodezyjnej stwierdzi, że dane ewidencyjne nie są zgodne ze stanem faktycznym w terenie, a ma kontakt z właścicielem/władającym nieruchomościami powinien go powiadomić o nowej regulacji w ww. zakresie i pomóc wypełnić wniosek (formularz wniosku będzie przekazywany z materiałami udostępnianymi do zgłoszonej pracy; formularz wniosku jest także dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej ZGiKM GEOPOZ - formularz O8F3 (.doc 57 kB)).

(-) Andrzej Krygier
Geodeta Miejski
Dyrektor Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ

Wytworzył/odpowiedzialny za treść informacji:   Andrzej Rachuta 
Data wytworzenia informacji:   2014-10-17 
Wprowadził informację do BIP:   Monika Roszak-Malanowicz 
Data udostępnienia informacji w BIP:   2015-03-25 13:35:13 

© 2010-2019 Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ