Włącz/wyłącz wysoki kontrast Informacje w języku migowym AAA
Ta strona używa plików cookies. Korzystając z niej, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na ich stosowanie w bieżącej konfiguracji.
Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies
X
  • Biuletyn Informacji Publicznej Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
  • szukaj
Uwaga! Istnieje nowsza wersja informacji.

NAZEWNICTWO ULIC I PLACÓW BĘDĄCYCH DROGAMI PUBLICZNYMI LUB NAZW DRÓG WEWNĘTRZNYCH (A1)


Wymagane dokumenty:
Wniosek pisemny od instytucji, organizacji, osób fizycznych lub prawnych, zawierający propozycję nazw ulic i placów będących drogami publicznymi lub nazw dróg wewnętrznych wraz z uzasadnieniem, w przypadku patrona wraz z biografią oraz z mapą lub załącznikiem graficznym, które uwidaczniają lokalizację przedmiotu proponowanego do nazwania.

Opłaty:
Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.

Miejsce złożenia dokumentów:
Przewodniczący Rady Miasta Poznania, Prezydent Miasta Poznania pl. Kolegiacki 17, 61-841 Poznań
lub
Sala Obsługi Klienta
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ, ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań,  tel. 61 8 271 500

Termin i sposób realizacji:
 
Wszystkie złożone wnioski kierowane są do Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ, który potwierdza wpływ i rejestruje wniosek. Jeżeli przedmiotem nazwania jest droga wewnętrzna, niezbędne jest uzyskanie pisemnej zgody właściciela/li gruntów, na których droga się znajduje. Propozycja nazewnicza prezentowana jest Komisji Kultury i Nauki Rady Miasta Poznania. W przypadku pozytywnej opinii, przygotowany zostaje projekt uchwały zgodnie z obowiązującą procedurą, który następnie przekazywany jest Prezydentowi Miasta Poznania jako organowi właściwemu do przedkładania projektów uchwał Radzie Miasta Poznania. Realizacja wniosku następuje wyłącznie w formie uchwały Rady Miasta Poznania. W przypadku pozytywnej opinii Komisji przy równoczesnym braku nowych obiektów, wymagających nadania nazwy, wnioskodawca zostaje poinformowany o wpisaniu zgłoszonej propozycji do rejestru propozycji nazewniczych, w celu wykorzystania w terminie późniejszym. W przypadku negatywnej opinii wnioskodawca zostaje poinformowany o stanowisku Komisji wraz z uzasadnieniem. Termin rozpoznania wniosku o nadanie nazwy uzależniony jest od możliwości zgromadzenia wymaganych dokumentów umożliwiających ocenę wniosku i ewentualne przygotowanie projektu uchwały oraz od harmonogramu prac Rady Miasta Poznania.

Komórka prowadząca sprawę
Dział Numeracji Porządkowej i Nazewnictwa Ulic

Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 594, ze zm.),
Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 260 ze zm.),
Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 647 ze zm.),
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 ze zm.).

Pobierz kartę informacyjną A1 (.pdf 255 kB)


Wytworzył/odpowiedzialny za treść informacji:   Agnieszka Musielak 
Data wytworzenia informacji:   2019-09-08 
Wprowadził informację do BIP:   Monika Roszak-Malanowicz 
Data udostępnienia informacji w BIP:   2020-09-08 13:19:32 

© 2010-2019 Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ