Włącz/wyłącz wysoki kontrast Informacje w języku migowym AAA
Ta strona używa plików cookies. Korzystając z niej, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na ich stosowanie w bieżącej konfiguracji.
Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies
X
  • Biuletyn Informacji Publicznej Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
  • szukaj
Uwaga! Istnieje nowsza wersja informacji.

ZGŁOSZENIE ZMIANY/WNIOSEK W SPRAWIE DANYCH EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW (O2)


Wymagane dokumenty:
1)           Zmiana danych osobowych (nazwy, miejsca zamieszkania/siedziby, uzupełnienia numeru PESEL/REGON):
Należy dostarczyć: Zgłoszenie/wniosek zgodny z treścią formularza dla osób fizycznych(a), dla osób prawnych(b) albo wypełniony formularz oraz wymagane dokumenty.
W przypadku zmiany nazwiska należy dodatkowo dostarczyć aktualny odpis z księgi wieczystej.
2)           Zmiana sposobu użytkowania gruntu:
a.             dla gruntów objętych klasyfikacją (dotyczy użytków ornych tj. roli, łąk, pastwisk, klasyfikowanych lasów, klasyfikowanych gruntów zadrzewionych lub zakrzewionych):
Należy dostarczyć: zgłoszenie/wniosek zgodny z treścią formularza(c) lub wypełniony formularz oraz wymagane dokumenty.
Zgłoszenie poprzedzone jest przeprowadzeniem klasyfikacji gruntów (patrz Przeprowadzenie klasyfikacji gruntów).
b.            dla gruntów pozostałych.
Należy dostarczyć: zgłoszenie/wniosek zgodny z treścią formularza(d)  lub wypełniony formularz oraz wymagane dokumenty.
3)           Ujawnienie/zmiana danych budynku, zmiany pola powierzchni działki ewidencyjnej, połączenie działek ewidencyjnych:
Należy dostarczyć: zgłoszenie zgodne z treścią formularza(d)  oraz wymagane dokumenty.
4)           Ujawnienie samodzielnych lokali niestanowiących odrębnych nieruchomości.
Należy dostarczyć: wniosek zgodny z treścią formularza(e) lub wypełniony formularz oraz wymagane dokumenty.
Uwaga:
Jeżeli wyodrębnienie nieruchomości lokalowych nastąpiło w wyniku zniesienia współwłasności w postępowaniu sądowym wówczas do wniosku o ujawnienie samodzielnych lokali należy dołączyć postanowienie o zniesieniu współwłasności wraz z dokumentacją inwentaryzacyjną stanowiącą integralną część tego postanowienia.
5)           Ujawnienie/wykreślenie przedmiotu dzierżawy.
Należy dostarczyć: wniosek zgodny z treścią formularza(f) lub wypełniony formularz oraz wymagane dokumenty.
 
Miejsce złożenia dokumentów:
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań
Sala Obsługi Klienta
Godziny obsługi interesanta:
poniedziałek 9.00 -17.00
wtorek-piątek 8.00 -15.00
informacja telefoniczna 61 8271 500
 
Opłaty:
Zgłoszenie zmiany/wniosek nie podlega opłacie skarbowej.
 
Pełnomocnictwo do występowania ze zgłoszeniem/wnioskiem w imieniu właściciela/władającego podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
 
Termin i sposób załatwienia:
Termin wprowadzenia zmiany do ewidencji gruntów i budynków
 
W dniach roboczych:
1)    zmiana danych osobowych do 5 dni
2)  zmiany sposobu użytkowania gruntów lub klasy gruntów:
     ·        dla gruntów klasyfikowanych (po uprawomocnieniu decyzji o zmianie klasyfikacji gruntów) do 10 dni
     ·        dla gruntów innych do 10 dni
3)  ujawnienie samodzielnych lokali niestanowiących odrębnych nieruchomości do 45 dni
4)   ujawnienie/wykreślenie przedmiotu dzierżawy do 5 dni
 
Podstawa prawna:
1)            Ustawa z 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2005 r. Nr 240, poz. 2027 ze zm.),
2)            Rozporządzenie z 29 marca 2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. Nr38, poz.454).
 
Tryb odwoławczy:
Od decyzji w sprawie wprowadzenia zmiany służy odwołanie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
W pozostałych przypadkach odwołanie nie przysługuje.
 
Inne informacje:
1)           Właściciele/władający nieruchomościami są obowiązani zgłaszać wszelkie zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków w terminie 30 dni od daty powstania zmian.
2)           Zgłoszenie zmiany/wniosek w sprawie danych ewidencji gruntów i budynków składa właściciel/władający lub pełnomocnik.
3)           Podmioty składające zgłoszenie zmiany/wniosek w imieniu właściciela/władającego powinny przedłożyć pełnomocnictwo do występowania przed organem prowadzącym ewidencję gruntów i budynków w sprawie, której zgłoszenie zmiany/wniosek dotyczy.
4)           W przypadku, gdy właścicielem/władającym jest osoba prawna do zgłoszenia zmiany/wniosku należy dostarczyć odpis z właściwego rejestru (np. Krajowego Rejestru Sądowego) oraz dokument potwierdzający uprawnienie osoby zgłaszającej/wnioskującej do występowania w imieniu właściciela/władającego.
5)           W przypadku zmian wymagających opracowania geodezyjnego i kartograficznego dopuszcza się załączenie zgłoszenia zmiany do dokumentacji geodezyjnej składanej przez jednostkę wykonawstwa geodezyjnego w Miejskim Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Zarządzie Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ.
6)           Zgłoszenie zmiany/wniosek można złożyć osobiście lub przesłać pocztą.
7)           Do organu prowadzącego ewidencję gruntów i budynków dla potrzeb zgłoszenia zmian danych ewidencyjnych składa się oryginały dokumentów lub kopie uwierzytelnione notarialnie lub przez organ wydający.

NOWOŚĆ: Umów się na wizytę przez internet (dotyczy tylko Sali Obsługi Klienta). W celu rezerwacji wizyty kliknij tutaj.

KARTA INFORMACYJNA: pobierz

FORMULARZE:
(a) Zgłoszenie zmian danych osobowych objętych ewidencją gruntów i budynków (dotyczy osób fizycznych)
      – pobierz: .doc, .pdf
(b) Zgłoszenie zmian danych osobowych objętych ewidencją gruntów i budynków (dotyczy osób prawnych)
     – pobierz: .doc, .pdf
(c) Zgłoszenie zmian danych przedmiotowych objętych ewidencją gruntów i budynków w związku z przeprowadzoną klasyfikacją gruntów
    – pobierz: .doc, .pdf
(d) Zgłoszenie zmian danych przedmiotowych objętych ewidencją gruntów i budynków
    – pobierz: .doc, .pdf
(e) Wniosek do ewidencji gruntów i budynków Miasta Poznania o ujawnienie samodzielnych lokali, niestanowiących odrębnych nieruchomości
    – pobierz: .doc, .pdf
(f) Wniosek do ewidencji gruntów i budynków Miasta Poznania o ujawnienie przedmiotu dzierżawy
   – pobierz: .doc, .pdf

Wytworzył/odpowiedzialny za treść informacji:   Maciej Bondziul 
Data wytworzenia informacji:   2020-08-14 
Wprowadził informację do BIP:   Aleksandra Jędrzejczak 
Data udostępnienia informacji w BIP:   2020-08-17 09:00:55 

© 2010-2019 Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ