Włącz/wyłącz wysoki kontrast Informacje w języku migowym AAA
Ta strona używa plików cookies. Korzystając z niej, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na ich stosowanie w bieżącej konfiguracji.
Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies
X
  • Biuletyn Informacji Publicznej Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
  • szukaj
Uwaga! Istnieje nowsza wersja informacji.

Doręczanie dokumentów elektronicznych

1. Elektroniczna Skrzynka Podawcza:
Dokumenty elektroniczne, w szczególności podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia), mogą być wnoszone za pomocą środków komunikacji elektronicznej przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą organu administracji publicznej.
Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie.
Podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego (w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne) musi być uwierzytelnione bezpiecznym podpisem elektronicznym potwierdzonym kwalifikowanym certyfikatem oraz zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru.
Doręczenie podania w formie elektronicznej na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą ZGiKM GEOPOZ zostanie poświadczone Urzędowym Poświadczeniem Odbioru. Urzędowe Poświadczenie Odbioru będzie automatycznie wytworzone przez system ESP i przekazane drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej nadawcy. Poświadczenie będzie zawierało pełną nazwę podmiotu publicznego, datę i czas doręczenia dokumentu oraz datę i czas wytworzenia Urzędowego Poświadczenia Odbioru.
Warunki organizacyjno - techniczne doręczania dokumentów w formie elektronicznej za pośrednictwem ESP:
a. Elektroniczna Skrzynka Podawcza: kliknij tutaj,
b. formaty dokumentów dołączanych jako załącznik do dokumentów w formie elektronicznej wysyłanych na adres ESP: .doc, .docx, .gif, .jpg (.jpeg), .ods, .odt, .pdf, .png, .rtf, .svg, .tif (.tiff), .txt, .xls, .xlsx, .xml,
c. maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami nie może przekraczać 5 MB.
2. Poczta elektroniczna:
Pismo w formie dokumentu elektronicznego może być skierowane na adres poczty elektronicznej ZGiKM GEOPOZ. Pisma takie traktuje się jako przesyłki w trybie niewymagającym potwierdzenia wniesienia podania. W przypadku, gdy:
a. w przepisach prawa został określony wzór pisma lub wzór nieelektroniczny,
b. w centralnym repozytorium został umieszczony wzór pisma przeznaczony do załatwienia danej sprawy (inny niż ogólny),
przesyłki złożone na adres poczty elektronicznej uważa się za wniesione nieskutecznie.
c. Uwaga! Skargi i wnioski o udostępnienie informacji publicznej mogą być wnoszone za pomocą poczty elektronicznej.
Warunki organizacyjno - techniczne doręczania dokumentów elektronicznych za pomocą poczty elektronicznej:
a. adres poczty elektronicznej: geopoz@geopoz.poznan.pl,
b. maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami możliwy do doręczenia za pomocą poczty elektronicznej wynosi 10 MB.
3. Informatyczne nośniki danych:
Dokument elektroniczny może zostać doręczony na informatycznych nośnikach danych i jest przekazywany odbiorcy wraz z tym nośnikiem. Doręczanie dokumentu elektronicznego na informatycznym nośniku danych może być potwierdzone:
a. poświadczeniem przedłożenia - poświadczenie przedłożenia jest przesyłane na adres poczty elektronicznej wskazany przez doręczającego lub zapisywane na dodatkowym informatycznym nośniku danych dostarczonym przez doręczającego,
b. dokumentem w postaci papierowej sporządzonym przez adresata.
Warunki organizacyjno-techniczne doręczania dokumentów elektronicznych na informatycznych nośnikach danych:
a. dokument elektroniczny może zostać doręczony na następujących informatycznych nośnikach danych: płyta CD, płyta DVD,
b. Urzędowe Poświadczenie Odbioru może zostać zapisane na następujących nośnikach: pendrive (pamięć USB), płyta CD, płyta DVD, dysk zewnętrzny.

Podstawa prawna:
a. ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2005r. Nr 64, poz. 565 z późn. zm.),
b. ustawa z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. z 2001 r. Nr 130, poz. 1450 z późn. zm.),
c. rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 206, poz. 1216).


Wytworzył/odpowiedzialny za treść informacji:   Patrycja Lamprycht 
Data wytworzenia informacji:   2018-04-17 
Wprowadził informację do BIP:   Patrycja Lamprycht 
Data udostępnienia informacji w BIP:   2018-04-17 15:01:38 

© 2010-2019 Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ