Wymagane dokumenty:
1. wniosek właściciela/ użytkownika wieczystego o ustalenie, przed zbyciem nieruchomości, jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu jej wartości w związku z uchwaleniem lub zmianą planu miejscowego,
2. odpis księgi wieczystej - potwierdzający prawo do nieruchomości,
3. dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów:
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ, ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań, Sala Obsługi Klienta, tel. 0-61 8271-15-34.
Opłaty:
Opłata skarbowa w wysokości 10 zł.
Termin i sposób załatwienia:
Termin podany w zawiadomieniu, wskazany w trybie przepisu art. 36 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Wysokość opłaty ustalana jest w decyzji administracyjnej na podstawie opinii sporządzonej przez rzeczoznawcę majątkowego w formie operatu szacunkowego, określającej wartość nieruchomości przed i po uchwaleniu bądź zmianie planu miejscowego. Opłata nie może być wyższa niż 30% wzrostu wartości nieruchomości, a jej wysokość, określona w stosunku procentowym ustalana jest w uchwale Rady Miasta Poznania dot. uchwalenia bądź zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U.z 2003r., Nr 80, poz. 717 z późn. zm.)
2. Uchwała nr XXXII/177/91 Rady Miejskiej Poznania z dnia 25.06.1991r. w sprawie przekształcenia Poznańskiego Przedsiębiorstwa Geodezyjno - Kartograficznego GEOPOZ w Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ z późn. zm.,
3. uchwały Rady Miasta Poznania w sprawie uchwalenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji o ustaleniu jednorazowej opłaty służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem Dyrektora Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. |