|  UDOSTĘPNIENIE ZBIORÓW DANYCH I MATERIAŁÓW POWIATOWEGO ZASOBU GEODEZYJNEGO I KARTOGRAFICZNEGO (O7) 1) zbiory danych EGiB (Formularz P + P1) 2) rejestry, kartoteki, skorowidze, wykazy, zestawienia tworzonych na podstawie bazy danych EGiB
 (Formularz P + P2)
 3) mapa ewidencji gruntów i budynków, mapa zasadnicza (Formularz P + P3)
 4) rejestr cen i wartości nieruchomości (Formularz P + P4)
 5) zbiory danych GESUT (Formularz P + P5)
 6) zbiory danych BDSOG (Formularz P + P6)
 7) zbiory danych BDOT500 (Formularz P + P7)
 8) inne materiały (Formularz P + P8)
 
 Wymagane dokumenty: Wypełniony formularz wniosku o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (formularz P wraz z właściwym załącznikiem P1-P8).
 
 Opłaty: Zgodnie z ustawą – Prawo geodezyjne i kartograficzne.
 1. Opłaty z tytułu udostępniania materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego  i kartograficznego.
 - Stawki podstawowe określone są w tabelach nr 5, 7-10,12,13,16 załącznika do ustawy.
 2. Opłaty za nośnik danych elektronicznych:
 - stawki podstawowe określone we wszystkich tabelach załącznika do ustawy, uwzględniają koszty elektronicznych nośników danych o pojemności do 4 GB oraz koszty nośników informacji nieelektronicznej;
 - w przypadku, gdy w celu udostępniania materiałów zasobu niezbędne jest użycie nośników danych elektronicznych o pojemności 4–20 GB, za nośniki te pobiera się opłatę ryczałtową w wysokości 5 zł;
 - opłaty za nośnik danych elektronicznych o pojemności 4–20 GB nie pobiera  się, jeżeli nośnik dostarczy wnioskodawca;
 - materiały zasobu, dla udostępnienia których niezbędne jest użycie zewnętrznego nośnika danych elektronicznych o pojemności większej niż 20 GB, mogą  być udostępniane dopiero po dostarczeniu przez wnioskodawcę odpowiedniego nośnika danych.
 3. Opłata za wysyłkę pod wskazany adres:
 - 10 zł, jeżeli waga przesyłki jest mniejsza od 1 kg,
 - 15 zł, jeżeli waga przesyłki wynosi od 1 kg do 5 kg,
 - 20 zł, jeżeli waga przesyłki jest większa niż 5 kg.
 4. W przypadku wystąpienia w wnioskiem o nieodpłatne wydanie zbiorów danych,  we wniosku należy wskazać postawę prawną upoważniającą do nieodpłatnego  ich pozyskania.
 5. Nieodpłatne zbiory danych w postaci elektronicznej (zgodnie z art. 40a ust. 2 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne) udostępnia się:
 - w celu edukacyjnym:
 - jednostkom organizacyjnym wchodzącym w skład systemu oświaty, o którym mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 z późn. zm.), - uczelniom, o których mowa w ustawie z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo  o szkolnictwie wyższym (j.t. Dz.U. z 2017 r., poz. 2183 z późn. zm.), -	podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (j.t. Dz.U. z 2018 r.,poz. 450)
 - w celu prowadzenia badań naukowych oraz prac rozwojowych:
 -	jednostkom naukowym, o których mowa w art. 2 pkt 9 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (j.t. Dz.U. z 2018 r., poz. 87),
 -	podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (j.t. Dz.U. z 2018 r.,poz. 450);
 - w celu realizacji ustawowych zadań w zakresie ochrony bezpieczeństwa wewnętrznego państwa i jego porządku konstytucyjnego:
 - służbom specjalnym w rozumieniu art. 11 ustawy z dnia 24 maja 2002 r. o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu (j.t. Dz.U. z 2017 r., poz. 1920 z późn. zm.);
 - na podstawie:
 - art. 12 ust. 1 i 2, art. 14 ust. 1, art. 15 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 4 marca 2010 r.  o infrastrukturze informacji przestrzennej (j.t. Dz.U. z 2017 r., poz.1382 z późn. zm. )
 - art. 15 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (j.t. Dz.U. z 2017 r., poz. 570).
 6.	Wysokość opłaty utrwalona zostaje w Dokumencie Obliczenia Opłaty (DOO).
 7. DOO może zostać przesłany na adres e-mail lub na numer faksu wskazany  we wniosku. Oryginał DOO przesyłany jest wówczas pocztą.
 8.	W przypadku wniosków składanych osobiście opłaty dokonać można w Sali Obsługi Klienta – wyłącznie za pomocą kart płatniczych.
 9.	Opłaty można dokonać przelewem na konto bankowe wskazane w Dokumencie Obliczenia Opłaty, tytułem: Dokument Obliczenia Opłaty nr…
 10.	Odbiór materiałów zasobu następuje po dokonaniu opłaty.  Numer konta bankowego, o którym mowa w pkt. 9 zamieszczony jest również na stronie głównej Biuletynu Informacji Publicznej tut. Zarządu
 Miejsce złożenia dokumentów: Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań
 1. Wnioski można wnosić:
 - osobiście - Sala Obsługi Klienta,
 - tradycyjną pocztą,
 - faksem: pod numer 61 8230 201 (nie dotyczy w przypadku konieczności złożenia wraz z wnioskiem dokumentu pełnomocnictwa).
 lub przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) organu, w formie dokumentu elektronicznego, obligatoryjnie opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP. Szczegółowe warunki składania dokumentów przez ESP znajdują w Biuletynie Informacji Publicznej ZGiKM GEOPOZ.
 
 2. Składanie podań drogą elektroniczną: Zamówienia drogą elektroniczną należy składać wyłącznie przez ww. Elektroniczną Skrzynkę Podawczą organu - podstawa prawna: art. 63 § 1 i § 3a ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
 Termin i sposób realizacji: 1. Zbiory danych - do 20 dni.
 Udostępnianie w postaci elektronicznej w formacie:
 - SHAPE lub SWDE (EGiB)
 - SHAPE (BDOT500, GESUT, BDSOG)
 - SWDE lub XLS (RCiWN)
 2. Rejestry, kartoteki, skorowidze, wykazy, zestawienia tworzone na podstawie bazy danych EGiB - do 20 dni.
 Udostępnianie w postaci drukowanej i elektronicznej.
 Zapis danych elektronicznych w formacie PDF, XLS.
 3. Mapa ewidencji gruntów i budynków, mapa zasadnicza:
 - Arkusz mapy ewidencyjnej, zasadniczej w postaci nieelektronicznej - do 10 dni,
 - Mapa ewidencji gruntów i budynków, mapa zasadnicza w postaci elektronicznej - do 20 dni.
 Mapa ewidencji gruntów i budynków w postaci elektronicznej: wektorowa (format dxf) i rastrowa (format PDF)
 Mapa zasadnicza w postaci elektronicznej (w zależności od formy prowadzenia mapy zasadniczej): format DXF, TIFF, PDF
 4. Rejestr cen i wartości nieruchomości – do 10 dni.
 Zapis danych elektronicznych w formacie PDF, XLS
 5. Inne materiały zasobu geodezyjnego i kartograficznego np.: kopia dokumentu     uzasadniającego wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego – do 20 dni.  W przypadku, gdy wnioskodawca nie wskaże interesu prawnego upoważniającego  do pozyskania danych o właścicielu/władającym nieruchomości – materiały zasobu zostaną wydane w postaci zanonimizowanej. Dokumenty uzasadniające wpisy do bazy danych prowadzone w postaci papierowej, nie są udostępniane w postaci elektronicznej.
 
 Terminy realizacji, liczone w dniach roboczych, mogą ulec zmianie w przypadku konieczności zaktualizowania zapisów dotyczących danej nieruchomości w bazie danych lub w zależności od wielkości zamówienia.
 
 Komórka prowadząca sprawę: Dział Udostępniania Danych Opisowych tel. 61 8271 611, 61 8271 885
 Dział Udostępniania Danych Graficznych tel. 61 8271 752
 
 Tryb odwoławczy:W przypadku sporu dotyczącego zakresu udostępnianych materiałów zasobu  lub wysokości należnej opłaty, wydaje się decyzję administracyjną, od której służy odwołanie.
 Uwagi: 1. Dane podmiotowe, w tym dane osobowe właścicieli/władających nieruchomościami, zawarte w ewidencji gruntów i budynków podlegają ochronie ustawowej na podstawie ustawy z 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne  i kartograficzne oraz ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Uzyskanie tych danych przez podmioty nie będące właścicielem/władającym nieruchomością, wymaga wskazania interesu prawnego.
 2. Kartoteki budynków/lokali (sporządzane dla obrębów ewidencyjnych) nie zawierają danych o podmiocie ewidencji gruntów i budynków.
 3. Dane w postaci elektronicznej, na życzenie wnioskodawcy mogą być udostępnione za pomocą środków komunikacji elektronicznej przez Elektroniczną Skrzynkę Odbiorczą (ESO) lub na informatycznym nośniku danych. Warunkiem odbioru zamówionych dokumentów przez ESO jest:
 -	posiadanie konta na platformie ePUAP,
 - posiadanie bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP,
 - wielkość zamówionych danych nie może przekroczyć 5 MB.
 4. Szczegółowe warunki składania i odbioru dokumentów przez ESP i ESO znajdują  się w Biuletynie Informacji Publicznej ZGiKM GEOPOZ.
 
 Podstawa prawna: Przykłady wypełniania formularza:1.	Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (j.t. Dz.U. z 2017 r., poz. 2101 z późn. zm.) wraz z aktami wykonawczymi do ustawy.
 2.	Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 lipca 2014 r.  w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego  i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty (Dz.U. z 2014 r., poz. 917 z późn. zm.).
 3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego  (j.t. Dz.U. z 2017 r., poz.1257 z późn. zm.).
 
 Formularz P - przykład wypełnienia (.pdf 86 kB)
 Formularz P1 - przykład wypełnienia (.pdf 45 kB)
 Formularz P2 - przykład wypełnienia (.pdf 43 kB)
 Formularz P3 - przykład wypełnienia (.pdf 41 kB)
 Formularz P8 - przykład wypełnienia (.pdf 33 kB)
 Baza granic i działek ewidencyjnych, komunikacji (P+P7+P1) (.pdf 80 kB)
 Wyciąg z RCiWN lokal biurowy (P+P4) (.pdf 132 kB)
 Elektroniczna mapa ewidencji gruntów i budynków (P+P3) (.pdf 75 kB)
 Sieci uzbrojenia terenu z obrębu Naramowice (P+P5) (.pdf 1,1 MB)
 Inne dokumenty z ewidencji gruntów i budynków (P+P8) (.pdf 75 kB)
 Mapa ewidencji gruntów i budynków (P+P3) (.pdf 74 kB)
 Mapa zasadnicza (P+P3) (.pdf 137 kB)
 
 Pobierz kartę informacyjną O7 (.pdf 122 kB)
 Formularze do pobrania:
 |