Włącz/wyłącz wysoki kontrast Informacje w języku migowym AAA
Ta strona używa plików cookies. Korzystając z niej, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na ich stosowanie w bieżącej konfiguracji.
Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies
X
  • Biuletyn Informacji Publicznej Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
  • szukaj
Uwaga! Istnieje nowsza wersja informacji.

 UDOSTĘPNIENIE MATERIAŁÓW POWIATOWEGO ZASOBU GEODEZYJNEGO I KARTOGRAFICZNEGO DO PRAC GEODEZYJNYCH ORAZ PRAC KARTOGRAFICZNYCH NIEPODLEGAJĄCYCH ZGŁOSZENIU DO PAŃSTWOWEGO ZASOBU GEODEZYJNEGO I KARTOGRAFICZNEGO (O2)


Wymagane dokumenty:
Wypełniony formularz wniosku o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

Opłaty:
Zgodnie z ustawą z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne.
1. Opłaty z tytułu udostępniania materiałów zasobu geodezyjnego i kartograficznego:
- stawki podstawowe określone w tabelach nr 5-16 załącznika do ustawy.
2. Opłaty za nośnik danych elektronicznych:
- stawki podstawowe określone w tabelach nr 1-16 załącznika do ustawy, uwzględniają koszty elektronicznych nośników danych o pojemności do 4 GB oraz koszty nośników informacji nieelektronicznej.
- w przypadku, gdy w celu udostępniania materiałów zasobu niezbędne jest użycie nośników danych elektronicznych o pojemności 4-20 GB, za nośniki te pobiera się opłatę ryczałtową w wysokości 5 zł.
- opłaty za nośnik danych elektronicznych o pojemności 4–20 GB nie pobiera się, jeżeli  nośnik dostarczy wnioskodawca.
- materiały zasobu, dla udostępnienia których jest niezbędne użycie zewnętrznego nośnika danych elektronicznych o pojemności większej niż 20 GB, mogą być udostępniane dopiero po dostarczeniu przez wnioskodawcę odpowiedniego nośnika danych.
3. Opłata za wysyłkę pod wskazany adres:
- 10 zł, jeżeli waga przesyłki jest mniejsza od 1 kg,
- 15 zł, jeżeli waga przesyłki wynosi od 1 kg do 5 kg,
- 20 zł, jeżeli waga przesyłki jest większa niż 5 kg.
4. Wysokość opłaty zostaje utrwalona w Dokumencie Obliczenia Opłaty (DOO).
5. DOO może zostać przesłany na adres e-mail lub na numer faksu wskazany we wniosku. Oryginał DOO przesyłany jest wówczas pocztą.
6. W przypadku wniosków składanych osobiście opłaty dokonać można w Sali Obsługi Klienta- wyłącznie za pomocą kart płatniczych.
7. Opłaty można dokonać przelewem na konto bankowe wskazane w Dokumencie Obliczenia Opłaty tytułem: Dokument Obliczenia Opłaty nr...
8. Odbiór danych następuje po dokonaniu opłaty.

Numer konta bankowego, o którym mowa w pkt 7 jest zamieszczony również na stronie głównej Biuletynu Informacji Publicznej ZGiKM GEOPOZ.

Miejsce złożenia dokumentów:
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań

1. Wnioski można wnosić:
- osobiście - Sala Obsługi Klienta,
- tradycyjną pocztą,
- pocztą elektroniczą na adres e-mail: geopoz@geopoz.poznan.pl,
- faksem pod numer 61 8230 201 (nie dotyczy w przypadku konieczności złożenia wraz z wnioskiem dokumentu pełnomocnictwa),
- lub przez Elektroniczą Skrzynkę Podawczą (ESP) organu, w formie dokumentu elektronicznego, opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP. Obligatoryjnie przy wniosku dotyczącym danych z ewidencji gruntów i budynków.
Przeczytaj szczegółowe warunki składania dokumentów przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą.

Termin i sposób realizacji:
1. Zbiory danych - do 20 dni.
Udostępnianie w postaci elektronicznej w formacie:
- SHAPE lub SWDE (EGiB),
- SHAPE (BDOT500, GESUT, BDSOG),
- SWDE lub XLS (RCiWN.)
2. Rejestry, kartoteki, skorowidze, wykazy, zestawienia tworzone na podstawie bazy danych EGiB - do 20 dni.
Udostępnianie w postaci drukowanej i elektronicznej.
Zapis danych elektronicznych w formacie PDF, XLS.
3. Mapa ewidencji gruntów i budynków, mapa zasadnicza:
- Arkusz mapy ewidencyjnej, zasadniczej w postaci nieelektronicznej - do 10 dni,
- Mapa ewidencji gruntów i budynków, mapa zasadnicza w postaci elektronicznej - do 20 dni.
Mapa ewidencji gruntów i budynków w postaci elektronicznej (wektorowej): format DXF
Mapa zasadnicza w postaci elektronicznej (w zależności od formy prowadzenia mapy zasadniczej): format DXF, TIFF, PDF.
4. Rejestr cen i wartości nieruchomości – do 10 dni.
Zapis danych elektronicznych w formacie PDF, XLS
5. Inne materiały zasobu geodezyjnego i kartograficznego np.: kopia dokumentu uzasadniającego wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego – do 20 dni.
W przypadku, gdy wnioskodawca nie wskaże interesu prawnego upoważniającego do pozyskania danych o właścicielu/władającym nieruchomości - dokumenty zostaną wydane w postaci zanonimizowanej. Dokumenty uzasadniające wpisy do bazy danych prowadzone w postaci papierowej, nie są udostępniane w postaci elektronicznej.
Terminy realizacji, liczone w dniach roboczych, mogą ulec zmianie w przypadku konieczności zaktualizowania zapisów dotyczących danej nieruchomości w bazie danych ewidencji gruntów i budynków lub w zależności od wielkości zamówienia.

Komórka prowadząca sprawę:
1. Dział Udostępniania Danych Opisowych, tel. 61 8271 611, 61 8271 885,
2. Dział Udostępniania Danych Graficznych, tel. 61 8271 752.

Tryb odwoławczy:
W przypadku sporu dotyczącego zakresu udostępnionych materiałów państwowego zasobu lub wysokości należnej opłaty wydaje się decyzję administracyjną, od której służy odwołanie.

Uwagi:
1. Informacja telefoniczna: 61 8271 616, 8 271 687 (dotyczy danych ewidencyjnych), 61 8271 752.
2. Wniosek przesłany drogą elektroniczną (faksem lub mailem) należy dostarczyć w oryginale najpóźniej w dniu odbioru przygotowanych materiałów.

Podstawa prawna:
1.Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2015 r. poz. 520),
2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2015 r. poz. 542),
3. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty (Dz. U. z 2014 r. Poz. 917).

Przykłady wypełniania formularzy:
Baza granic i działek ewidencyjnych, komunikacja (P+P7+P1) (.pdf 80 kB) 
Ceny lokali niemieszkalnych o powierzchni 70 m2 w roku 2014 w rejonie ul. Mickiewicza (P+P4) (.pdf 76 kB) 
Elektroniczna mapa ewidencji gruntów i budynków (P+P3) (.pdf 74 kB)
Elektroniczna mapa sieci uzbrojenia terenu dla obrębu Naramowice (P+P5) (.pdf 75 kB)
Inne dokumenty z ewidencji gruntów i budynków (P+P8) (.pdf 75 kB)
Mapa ewidencji gruntów i budynków (P+P3) (.pdf 74 kB)
Mapa zasadnicza (P+P3) (.pdf 81 kB)

Pobierz kartę informacyjną O2 (.pdf 362 kB)

Formularze do pobrania:

 Wniosek o udostępnienie materiałów pzgik_Formularz P (.xls 57kB)
 Wniosek o udostępnienie materiałów pzgik_Formularz P1 (.xls 52kB)
 Wniosek o udostępnienie materiałów pzgik_Formularz P2 (.xls 54kB)
 Wniosek o udostępnienie materiałów pzgik_Formularz P3 (.xls 52kB)
 Wniosek o udostępnienie materiałów pzgik_Formularz P4 (.xls 47kB)
 Wniosek o udostępnienie materiałów pzgik_Formularz P5 (.xls 49 kB)
 Wniosek o udostępnienie materiałów pzgik_Formularz P6 (.xls 49kB)
 Wniosek o udostępnienie materiałów pzgik_Formularz P7 (.xls 47kB)

Wytworzył/odpowiedzialny za treść informacji:   Maciej Bondziul 
Data wytworzenia informacji:   2020-08-14 
Wprowadził informację do BIP:   Aleksandra Jędrzejczak 
Data udostępnienia informacji w BIP:   2020-08-17 09:00:55 

© 2010-2019 Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ