Włącz/wyłącz wysoki kontrast Informacje w języku migowym AAA
Ta strona używa plików cookies. Korzystając z niej, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na ich stosowanie w bieżącej konfiguracji.
Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies
X
  • Biuletyn Informacji Publicznej Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
  • szukaj
Uwaga! Istnieje nowsza wersja informacji.

UWŁASZCZANIE POSIADACZY NIERUCHOMOŚCI ROLNYCH (A8) 


Wymagane dokumenty:
Nadawanie na własność działek emerytalnych oraz gruntów pod budynkami, które wchodziły w skład gospodarstw rolnych przekazanych na rzecz Skarbu Państwa w zamian za świadczenia emerytalne.
1.      Wniosek o nadanie działki emerytalnej,
2.      Załączniki:
·        decyzja o przekazaniu gospodarstwa rolnego na rzecz Skarbu Państwa,
·        w przypadku składania wniosku przez zstępnych osoby uprawnionej –  dokumenty potwierdzające stopień pokrewieństwa (akt zgonu, akt urodzenia zstępnego).
 
1.      Wniosek o nadanie gruntu pod budynkami,
2.      Załączniki:
·        decyzja o przekazaniu gospodarstwa rolnego na rzecz Skarbu Państwa,
·        dokument stwierdzający tytuł prawny do budynków znajdujących się na gruncie, który wchodził w skład gospodarstwa rolnego przekazanego Państwu.
 
Miejsce złożenia dokumentów:
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ, ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań, VI piętro, pokój nr 602, Dział Obsługi Kancelaryjnej i Informacji tel. (0-61) 827-15-34.
 
Opłaty:
Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.
 
Termin i sposób załatwienia:
Uwłaszczenie następuje w formie decyzji administracyjnej. Wydanie decyzji następuje w terminie miesiąca od daty wpływu wymaganych dokumentów.
 
Podstawa prawna:
1.      Ustawa z dnia 24 lutego 1989 r. o zmianie ustawy o społecznym ubezpieczeniu rolników indywidualnych i członków ich rodzin oraz o zmianie ustawy o podatku rolnym (Dz. U. z 1989 r. Nr 10, poz. 53),
2.      Ustawa z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 1998 r. Nr 7, poz. 25),
3.      Uchwała Rady Miejskiej Poznania z dnia 25 czerwca 1991 r. Nr XXXII/177/91 w sprawie przekształcenia Poznańskiego Przedsiębiorstwa Geodezyjno-Kartograficznego GEOPOZ w Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ, ze zmianami.
 
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
 
Inne informacje:
Kopie dokumentów składane w toku postępowania winny być prawidłowo uwierzytelnione przez organ prowadzący postępowanie lub uprawnioną osobę.

Wytworzył/odpowiedzialny za treść informacji:   Bożena Skrzydlewska 
Data wytworzenia informacji:   2017-09-25 
Wprowadził informację do BIP:   Aleksandra Jędrzejczak 
Data udostępnienia informacji w BIP:   2017-09-27 12:18:47 

© 2010-2019 Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ