INFORMACJE DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Realizacja ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się.
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ jako jednostka budżetowa Miasta Poznania, wykonująca zadania z zakresu służby geodezyjnej i kartograficznej miasta, prowadzenia Systemu Informacji Przestrzennej oraz orzecznictwa administracyjnego związanego z gospodarką nieruchomościami realizuje ustawę z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. 2011 nr 209 poz. 1243) w następujący sposób: 1. Osoba uprawniona, czyli doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, ma prawo do swobodnego korzystania z wybranej przez siebie formy komunikowania się, funkcjonującej w ZGiKM GEOPOZ, tj.: - poczty elektronicznej geopoz@geopoz.poznan.pl, - faksu (61 8230 201), - strony internetowej (www.geopoz.pl) i Biuletynu Informacji Publicznej (www.geopoz.pl/bip), spełniających standardy dostępności dla osób niepełnosprawnych, - pomocy pracowników ZGiKM GEOPOZ posługujących się językiem migowym (SJM – System Językowo-Migowy). 2. Osoba uprawniona ma prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w kontaktach z ZGiKM GEOPOZ. Osoba przybrana musi mieć ukończone 16 lat. Prawo to może zostać ograniczone wyłącznie ze względu na przepisy ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych. . 3. ZGiKM GEOPOZ zapewnia możliwość skorzystania ze świadczenia usług tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika. Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia w dowolnej, wybranej przez siebie formie komunikowania się, funkcjonującej w ZGiKM GEOPOZ, co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia ZGiKM GEOPOZ zawiadamia osobę uprawnioną o tym fakcie wraz z uzasadnieniem, wyznacza możliwy inny termin realizacji świadczenia lub inną formę realizacji uprawnień.
ZGiKM GEOPOZ dołoży wszelkich starań, aby wizyta w naszej jednostce osób mających trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się przebiegła w życzliwej atmosferze i wiązała się ze profesjonalnym załatwieniem sprawy. |