| Wydział/Jednostka prowadząca : Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ.
 Wymagane dokumenty: Zamówienie w treści zgodne z formularzem "Zamówienie na wgląd do materiałów zasobu dla celów szacowania nieruchomości oraz na udostępnienie danych z rejestru cen i wartości nieruchomości" (O3F1) lub wypełniony formularz.   Miejsce złożenia dokumentów: Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań Miejski Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Poznaniu Dział Udostępniania Danych Graficznych, I piętro pokój 115
   Godziny obsługi interesanta: poniedziałek 9.00-17.00 wtorek - piątek 8.00-15.00 informacja telefoniczna 61 8271 755
   Opłaty: Za udostępnienie dokumentów: 1)            Wgląd do materiałów zasobu dla celów związanych z szacowaniem nieruchomości: ·        ryczałt za jednorazowe przeglądanie materiałów zasobu w wysokości 40,00 złotych; 2)            Sporządzenie operatu szacunkowego i przekazanie wyciągu z operatu szacunkowego do zasobu: ·        ryczałt w wysokości 25,00 złotych za udostępnione materiały i informacje potrzebne do sporządzenia każdego operatu szacunkowego, z którego wyciąg zostanie przekazany do zasobu; 3)            Wypis z rejestru cen i wartości nieruchomości (dokument poświadczony): ·        dla jednej transakcji/wyceny 3,60 zł 4)            Udostępnienie danych z rejestru cen i wartości nieruchomości: ·        dla 1 obrębu ewidencyjnego 70,00 zł 5)            Dane o transakcji/wycenie w formie elektronicznej, zapis w formacie pdf: ·        koszt nośnika informatycznego (płyta CD/DVD) - 2,50 zł ·        dane na pendrive rzeczoznawcy kopiowane są nieodpłatnie.
   Termin i sposób realizacji: Podano w dniach roboczych: ·              Wypis z rejestru cen i wartości nieruchomości - do 3 dni, ·              Udostępnienie danych z rejestru cen i wartości nieruchomości - do 5 dni.   Informacje dotyczące rejestru cen i wartości nieruchomości: 1)            Dane w rejestrze cen i wartości nieruchomości ustalane są w następujący sposób:- Wszystkie dane ewidencyjne pochodzą z bazy danych ewidencji gruntów i budynków,
 - Informacje o uzbrojeniu istniejącym i możliwym do podłączenia pochodzą z mapy zasadniczej oraz bazy danych GESUT,
 - Uzbrojenie istniejące, to uzbrojenie doprowadzone do działki, bądź uzbrojenie w postaci istniejących na działce przyłączy,
 - Uzbrojenie możliwe do podłączenia ( w zasięgu), to uzbrojenie znajdujące się w promieniu 100 m lub przechodzące przez działkę, ale niebędące przyłączem,
 - W przypadku wyceny nieruchomości dane o uzbrojeniu pochodzą z wyciągu operatu szacunkowego.
 - Przeznaczenie w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego ustalane jest w oparciu o uchwalone plany,
 - W przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego orientacyjne dane pozyskuje się z nieaktualnych planów,
 - Stan danych ustalany jest w dniu wprowadzania transakcji kupna – sprzedaży do bazy RCiWN (średnio jest to okres 3 miesięcy od daty zawarcia transakcji).
 2)            Dane gromadzone w bazie RCiWN nie podlegają aktualizacji. Każda transakcja lub wycena stanowi przedmiot odrębnego wpisu. 3)            Rejestrowane są ceny (brutto) nieruchomości określone w aktach notarialnych oraz określone przez rzeczoznawców majątkowych w operatach szacunkowych wartości nieruchomości. Ceny i wartości nieruchomości rejestrowane są w złotych polskich – PLN.      Podstawa prawna: 1)            Ustawa z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
 2)            Ustawa z 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne,
 3)            Rozporządzenie z 29 marca 2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków,
 4)            Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 19 lutego 2004 r. - w sprawie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz udzielanie informacji a także za wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego.
   Tryb odwoławczy: Nie przysługuje.   Inne informacje: Zamówienie można wysyłać na adresy e-mail:tomasz.kaczmarek@geopoz.poznan.pl lub
 lukasz.gunciarz@geopoz.poznan.pl
 lub na numer faxu 61 8271 710.
 
 Odbiór danych następuje po dokonaniu opłaty przez Zamawiającego. Informacja o opłacie przesyłana jest na adres e-mail lub na numer faxu wskazany w zamówieniu. Rachunek dotyczący wysokości opłaty przesyłany jest pocztą.
 KARTA INFORMACYJNA: pobierz
   |