UZGADNIANIE USYTUOWANIA PROJEKTOWANYCH SIECI UZBROJENIA TERENU (O4)
Forma elektroniczna – złożenie dokumentacji przez Portal Projektanta Elektroniczny formularz wniosku (do wypełnienia w Portalu) oraz załączniki: -projekt usytuowania sieci uzbrojenia terenu wykonanego na planie sytuacyjnym sporządzonym na kopii aktualnej mapy zasadniczej lub kopii aktualnej mapy do celów projektowych poświadczonej za zgodność z oryginałem przez projektanta (czyt. na mapie zasadniczej do celów projektowych z klauzulą urzędową, o której mowa w art. 40, ust. 3g, pkt 3 ustawy PGiK lub oświadczeniem o uzyskaniu pozytywnego wyniku weryfikacji, o którym mowa w art. 12b, ust. 5a ustawy PGiK) - w formacie pliku *pdf, w skali 1:500, z prezentacją projektowanej sieci przedstawionej w kolorze branżowym, - dane numeryczne opisujące przebieg uzgadnianego uzbrojenia (w formacie pliku *dwg, *dxf - każda projektowana branża, na osobnym pliku). Obowiązującym układem współrzędnych jest układ PL-2000, - warunki techniczne podłączenia obiektu do istniejących sieci uzbrojenia terenu, uzyskane od jednostek zarządzających tymi sieciami w formacie pliku *pdf*, - pełnomocnictwo – w przypadku udzielenia upoważnienia przez inwestora lub projektanta w formacie pliku *pdf, - spis abonentów (lokalizacja nieruchomości) – w przypadku uzgadniania przyłączy.
Wytyczne dotyczące zgłoszenia użytkownika w Portalu Projektanta:
- w zależności od tego na kogo ma być wystawiony Dokument Obliczenia Opłaty i protokół z narady wybieramy odpowiednio i uzupełniamy dane wnioskodawcy:
- typ osoby: fizyczna (imię i nazwisko) lub prawna (nazwa firmy)
- rodzaj osoby: projektant, osoba fizyczna z narady (dotyczy osoby fizycznej) lub projektant prawny, osoba prawna narady (dotyczy firmy)
- wprowadzamy dane adresowe (nazwę ulicy , numer domu, numer lokalu)
- uzupełniamy dane korespondencyjne (numer telefonu, adres e-mail)
- w zależności od typu osoby wpisujemy: numer Pesel (osoba fizyczna), numer Regon, NIP (osoba prawna)
- tworzymy nazwę użytkownika i hasło do Portalu Projektanta
Po aktywowaniu przez pracownika Narad Koordynacyjnych dostępu do Portalu Projektanta można zacząć tworzyć wniosek o uzgodnienie usytuowania sieci uzbrojenia terenu.
Wytyczne do składania wniosku w Portalu Projektanta
1. Wnioskodawca – dane wnioskodawcy generują się automatycznie ze zgłoszenia do Portalu
2. Inwestor – dane należy zmienić jeżeli wnioskodawca nie jest inwestorem
3. Położenie projektowanej sieci (lokalizacja określona słownie)
- w przypadku projektowania sieci określamy nazwę ulic
- w przypadku projektowania przyłączy podajemy nazwę ulicy z numerem adresowym (jeżeli posesja nie posiada nr adresowego wówczas określamy nr działki)
4. Jeżeli projekt zawiera powyżej 10 przyłączy tworzymy Spis abonentów w postaci tabeli tworząc poszczególne kolumny (nazwa ulicy, nr adresowy, nr działki, numer arkusza, obręb).
Opłaty: Zgodnie z ustawą – Prawo geodezyjne i kartograficzne 1. Opłaty za czynności związane z uzgadnianiem usytuowania projektowanych: a. sieci uzbrojenia terenu: - za pierwszy rodzaj sieci 150,00 zł - każdy następny rodzaj sieci 105,00 zł b. przyłącza: - za pierwszy rodzaj przyłącza 105,00 zł - za każdy następny rodzaj przyłącza 73,50 zł 2. Wysokość opłaty utrwalona zostaje w Dokumencie Obliczenia Opłaty (DOO). 3. Opłaty można dokonać przelewem na konto bankowe wskazane w Dokumencie Obliczenia Opłaty , tytułem: Dokument Obliczenia Opłaty nr… 4. Podjęcie czynności związanych z uzgadnianiem następuje po dokonaniu opłaty. 5. Przedłożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł. Numery kont bankowych, o których mowa w pkt. 3 i 5 zamieszczone są na stronie głównej BIP tut. Zarządu.
Miejsce złożenia dokumentów: Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań, Dział Koordynacji Projektów, II piętro Godziny obsługi interesanta: poniedziałek 9.00 – 17.00 wtorek – piątek 8.00 – 15.00 Informacja telefoniczna – tel. 61 8271 561, 61 8271 582 Adres mailowy: zudp@geopoz.poznan.pl
Termin i sposób realizacji: Przewidywany termin załatwienia sprawy – nie krótszy niż 5 dni i dłuższy niż 10 dni roboczych od dnia zawiadomienia podmiotów. Warunkiem rozpoczęcia procedury jest potwierdzenie dokonania opłaty. W przypadku otrzymania protokołu z gdy stanowiska uczestników narady nie są jednomyślne i pozytywne (opinia negatywna), wnioskodawca w ciągu 7 dni (od daty wystawienia protokołu) ma możliwość wystąpienia z wnioskiem o przeprowadzenie dodatkowej narady.
Dopuszcza się do dwóch dodatkowych narad w przypadku wydania opinii negatywnych.
Komórka prowadząca sprawę: Dział Koordynacji Projektów
Tryb odwoławczy: W przypadku sporu dotyczącego wysokości należnej opłaty wydaje się decyzję administracyjną, od której służy odwołanie.
Uwagi: 1. Wniosek składa inwestor lub projektant. 2. Podmioty składające wniosek w imieniu inwestora lub projektanta powinny przedłożyć pełnomocnictwo do występowania w sprawie, której wniosek dotyczy. 3. Uzgodnienie następuje po dokonaniu opłaty.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 276 z późn. zm.) 2. Ustawa z 7 lipca 2005 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409), 3. Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 1282 ze zm.), 4. Rozporządzenie Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno – kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. Nr 25, poz. 133), 5. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty (Dz. U. z 2014 r., poz. 917).
Pobierz kartę informacyjną O4 (.pdf 101KB)
Formularze do pobrania:
|