UDOSTĘPNIENIE ZBIORÓW DANYCH I MATERIAŁÓW POWIATOWEGO ZASOBU GEODEZYJNEGO I KARTOGRAFICZNEGO (O7)
1) zbiory danych EGiB (Formularz P + P1) 2) rejestry, kartoteki, skorowidze, wykazy, zestawienia tworzonych na podstawie bazy danych EGiB (Formularz P + P2) 3) mapa ewidencji gruntów i budynków, mapa zasadnicza (Formularz P + P3) 4) rejestr cen i wartości nieruchomości (Formularz P + P4) 5) zbiory danych GESUT (Formularz P + P5) 6) zbiory danych BDSOG (Formularz P + P6) 7) zbiory danych BDOT500 (Formularz P + P7) 8) inne materiały (Formularz P + P8)
Wymagane dokumenty: Wypełniony formularz wniosku o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Opłaty: Zgodnie z ustawą – Prawo geodezyjne i kartograficzne: Opłaty z tytułu udostępniania materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego: -Stawki podstawowe określone są w tabelach nr 5, 7-10,12,13,16 załącznika do ustawy 2. Opłaty za nośnik danych elektronicznych: - Stawki podstawowe określone we wszystkich tabelach załącznika do ustawy, uwzględniają koszty elektronicznych nośników danych o pojemności do 4 GB oraz koszty nośników informacji nieelektronicznej; -W przypadku, gdy w celu udostępniania materiałów zasobu niezbędne jest użycie nośników danych elektronicznych o pojemności 4–20 GB, za nośniki te pobiera się opłatę ryczałtową w wysokości 5 zł; -Opłaty za nośnik danych elektronicznych o pojemności 4–20 GB nie pobiera się, jeżeli nośnik dostarczy wnioskodawca; -Materiały zasobu, dla udostępnienia których niezbędne jest użycie zewnętrznego nośnika danych elektronicznych o pojemności większej niż 20 GB, mogą być udostępniane dopiero po dostarczeniu przez wnioskodawcę odpowiedniego nośnika danych. 3. Opłata za wysyłkę pod wskazany adres: - 10 zł, jeżeli waga przesyłki jest mniejsza od 1 kg; - 15 zł, jeżeli waga przesyłki wynosi od 1 kg do 5 kg; - 20 zł, jeżeli waga przesyłki jest większa niż 5 kg. 4. W przypadku wystąpienia w wnioskiem o nieodpłatne wydanie zbiorów danych we wniosku należy wskazać postawę prawną upoważniającą do nieodpłatnego ich pozyskania. 5. Nieodpłatne zbiory danych w postaci elektronicznej (zgodnie z art. 40a ust. 2 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne)udostępnia się: - w celu edukacyjnym: - jednostkom organizacyjnym wchodzącym w skład systemu oświaty, o którym mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1943 z późn. zm.), - uczelniom, o których mowa w ustawie z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U.z 2016 r. poz. 1842 z późn. zm.), - podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1817 z późn. zm.), - w celu prowadzenia badań naukowych oraz prac rozwojowych: - jednostkom naukowym, o których mowa w art. 2 pkt 9 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2045 z późn. zm.), - podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1817 z późn. zm.), - w celu realizacji ustawowych zadań w zakresie ochrony bezpieczeństwa wewnętrznego państwa i jego porządku konstytucyjnego: - służbom specjalnym w rozumieniu art. 11 ustawy z dnia 24 maja 2002 r. o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1897 z późn. zm.), - na podstawie: - art. 15 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 570), - art. 12 ust. 1 i 2, art. 14 ust. 1, art. 15 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz.U. z 2010 r. Nr 76, poz. 489 z późn. zm.). 6. Wysokość opłaty utrwalona zostaje w Dokumencie Obliczenia Opłaty (DOO). 7. DOO może zostać przesłany na adres e-mail lub na numer faksu wskazany we wniosku. Oryginał DOO przesyłany jest wówczas pocztą 8. W przypadku wniosków składanych osobiście opłaty dokonać można w Sali Obsługi Klienta- wyłącznie za pomocą kart płatniczych. 9. Opłaty można dokonać przelewem na konto bankowe wskazane w Dokumencie Obliczenia Opłaty tytułem: Dokument Obliczenia Opłaty nr... 10. Odbiór danych następuje po dokonaniu opłaty. Numer konta bankowego, o którym mowa w pkt. 9 jest zamieszczony również na stronie głównej Biuletynu Informacji Publicznej ZGiKM GEOPOZ.
Miejsce złożenia dokumentów: Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań 1. Wnioski można składać: - osobiście - Sala Obsługi Klienta, - tradycyjną pocztą, - faksem: pod numer 61 8230 201 (nie dotyczy w przypadku konieczności złożenia wraz z wnioskiem dokumentu pełnomocnictwa). Wniosek przesłany faksem należy dostarczyć w oryginale najpóźniej w dniu odbioru dokumentów, - lub przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) organu, w formie dokumentu elektronicznego, obligatoryjnie opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP. Szczegółowe warunki składania dokumentów przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą. 2. Składanie podań drogą elektroniczną: Zamówienia drogą elektroniczną należy składać wyłącznie przez ww. Elektroniczną Skrzynkę Podawczą organu - podstawa prawna: art. 63 § 1 i § 3a ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
Termin i sposób realizacji: 1. Zbiory danych - do 20 dni. Udostępnianie w postaci elektronicznej w formacie: - SHAPE lub SWDE (EGiB), - SHAPE (BDOT500, GESUT, BDSOG), - SWDE lub XLS (RCiWN) 2. Rejestry, kartoteki, skorowidze, wykazy, zestawienia tworzone na podstawie bazy danych EGiB - do 20 dni. Udostępnianie w postaci drukowanej i elektronicznej. Zapis danych elektronicznych w formacie PDF, XLS. 3. Mapa ewidencji gruntów i budynków, mapa zasadnicza: - Arkusz mapy ewidencyjnej, zasadniczej w postaci nieelektronicznej - do 10 dni, - Mapa ewidencji gruntów i budynków, mapa zasadnicza w postaci elektronicznej - do 20 dni. Mapa ewidencji gruntów i budynków w postaci elektronicznej (wektorowej): format DXF. Mapa zasadnicza w postaci elektronicznej (w zależności od formy prowadzenia mapy zasadniczej): format DXF, TIFF, PDF. 4. Rejestr cen i wartości nieruchomości – do 10 dni. Zapis danych elektronicznych w formacie PDF, XLS. 5. Inne materiały zasobu geodezyjnego i kartograficznego np.: kopia dokumentu uzasadniającego wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego – do 20 dni. W przypadku, gdy wnioskodawca nie wskaże interesu prawnego upoważniającego do pozyskania danych o właścicielu/władającym nieruchomości - dokumenty zostaną wydane w postaci zanonimizowanej. Dokumenty uzasadniające wpisy do bazy danych prowadzone w postaci papierowej, nie są udostępniane w postaci elektronicznej. Terminy realizacji, liczone w dniach roboczych, mogą ulec zmianie w przypadku konieczności zaktualizowania zapisów dotyczących danej nieruchomości w bazie danych ewidencji gruntów i budynków lub w zależności od wielkości zamówienia.
Komórka prowadząca sprawę: Dział Udostępniania Danych Opisowych tel. 61 8271 611, 61 8271 885 Dział Udostępniana Danych Graficznych tel. 61 8271 752
Tryb odwoławczy: W przypadku sporu dotyczącego zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty, wydaje się decyzję administracyjną, od której służy odwołanie.
Uwagi: 1. Dane podmiotowe, w tym dane osobowe właścicieli/władających nieruchomościami, zawarte w ewidencji gruntów i budynków podlegają ochronie ustawowej na podstawie ustawy z 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Uzyskanie tych danych przez podmioty niebędące właścicielem/władającym nieruchomością, wymaga wskazania interesu prawnego. 2.Kartoteki budynków/lokali (sporządzane dla obrębów ewidencyjnych) nie zawierają danych o podmiocie ewidencji gruntów i budynków. 3. Dane w postaci elektronicznej, na życzenie wnioskodawcy mogą być udostępnione za pomocą środków komunikacji elektronicznej przez Elektroniczną Skrzynkę Odbiorczą (ESO) lub na informatycznym nośniku danych. Warunkiem odbioru zamówionych dokumentów przez ESO jest: - posiadanie konta na platformie ePUAP, - posiadanie bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP, - wielkość zamówionych danych nie może przekroczyć 5 MB. 4. Szczegółowe warunki składania i odbioru dokumentów przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą i Elektroniczną Skrzynkę Odbiorczą.
Podstawa prawna: 1.Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1629 ze zm.) wraz z aktami wykonawczymi do ustawy. 2.Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty (Dz.U. z 2014 r., poz. 917). 3.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 23 ze zm.).
Przykłady wypełniania formularza: Baza granic i działek ewidencyjnych, komunikacji (P+P7+P1) (.pdf 80 kB) Wyciąg z RCiWN lokal biurowy (P+P4) (.pdf 132 kB) Elektroniczna mapa ewidencji gruntów i budynków (P+P3) (.pdf 75 kB) Sieci uzbrojenia terenu z obrębu Naramowice (P+P5) (.pdf 1,1 MB) Inne dokumenty z ewidencji gruntów i budynków (P+P8) (.pdf 75 kB) Mapa ewidencji gruntów i budynków (P+P3) (.pdf 74 kB) Mapa zasadnicza (P+P3) (.pdf 137 kB)
Pobierz kartę informacyjną O7 (.pdf 598 kB)
Formularze do pobrania:
|