Włącz/wyłącz wysoki kontrast Informacje w języku migowym AAA
Ta strona używa plików cookies. Korzystając z niej, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na ich stosowanie w bieżącej konfiguracji.
Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies
X
  • Biuletyn Informacji Publicznej Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
  • szukaj
Uwaga! Istnieje nowsza wersja informacji.

UDOSTĘPNIENIE ZBIORÓW DANYCH I MATERIAŁÓW POWIATOWEGO ZASOBU GEODEZYJNEGO I KARTOGRAFICZNEGO (O7)

1) zbiory danych EGiB (Formularz P + P1)
2) rejestry, kartoteki, skorowidze, wykazy, zestawienia tworzonych na podstawie bazy danych EGiB
   (Formularz P + P2)

3) mapa ewidencji gruntów i budynków, mapa zasadnicza (Formularz P + P3)
4) rejestr cen i wartości nieruchomości (Formularz P + P4)
5) zbiory danych GESUT (Formularz P + P5)
6) zbiory danych BDSOG (Formularz P + P6)
7) zbiory danych BDOT500 (Formularz P + P7)
8) inne materiały (Formularz P + P8)

Wymagane dokumenty:
Wypełniony formularz wniosku o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego

Opłaty:
Zgodnie z ustawą – Prawo geodezyjne i kartograficzne
1. Opłaty z tytułu udostępniania zbiorów danych i materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
- Stawki podstawowe określone w tabelach nr 5, 7-14, 16 załącznika do ustawy.
2. Opłaty za nośnik danych elektronicznych:
- Stawki podstawowe określone w tabelach nr 1–16 załącznika do ustawy, uwzględniają koszty elektronicznych nośników danych o pojemności do 4 GB oraz koszty nośników informacji nieelektronicznej.
- W przypadku, gdy w celu udostępniania materiałów zasobu niezbędne jest użycie nośników danych elektronicznych o pojemności 4–20 GB, za nośniki te pobiera się opłatę ryczałtową w wysokości 5 zł.
- Opłaty za nośnik danych elektronicznych o pojemności 4–20 GB nie pobiera się, jeżeli odpowiednie nośnik dostarczy wnioskodawca.
- Materiały zasobu, dla udostępnienia których jest niezbędne użycie zewnętrznego nośnika danych elektronicznych o pojemności większej niż 20 GB, mogą być udostępniane dopiero po dostarczeniu przez wnioskodawcę odpowiedniego nośnika danych.
3. Opłata za wysyłkę pod wskazany adres:
- 10 zł, jeżeli waga przesyłki jest mniejsza od 1 kg;
- 15 zł, jeżeli waga przesyłki wynosi od 1 kg do 5 kg;
- 20 zł, jeżeli waga przesyłki jest większa niż 5 kg.
4. W przypadku wystąpienia w wnioskiem o nieodpłatne wydanie zbiorów danych we wniosku należy wskazać postawę prawną upoważniającą do nieodpłatnego ich pozyskania.
5. Nieodpłatne zbiory danych w postaci elektronicznej - zgodnie z art. 40a ust. 2 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne. Udostępnianie w postaci elektronicznej zbiorów danych państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego:
- w celu edukacyjnym:
     - jednostkom organizacyjnym wchodzącym w skład systemu oświaty, o którym mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.),
     - uczelniom, o których mowa w ustawie z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U.z 2012 r. poz. 572, z późn. zm.),
      - podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz.1536, z óźn. zm.),
- w celu prowadzenia badań naukowych oraz prac rozwojowych:
       - jednostkom naukowym, o których mowa w art. 2 pkt 9 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 615, z późn. zm.),
     - podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, z późn. zm.),
- w celu realizacji ustawowych zadań w zakresie ochrony bezpieczeństwa wewnętrznego państwa i jego porządku konstytucyjnego
      - służbom specjalnym w rozumieniu art. 11 ustawy z dnia 24 maja 2002 r. o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu (Dz. U. z 2010 r. Nr 29, poz. 154, z późn. zm.),
udostępnianych na podstawie:
      - art. 15 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 235),
      - art. 12 ust. 1 i 2, art. 14 ust. 1, art. 15 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz.U. z 2010 r. Nr 76, poz. 489).
7. Wysokość opłaty utrwalona zostaje w Dokumencie Obliczenia Opłaty (DOO).
8. DOO może zostać przesłany na adres e-mail lub na numer faksu wskazany we wniosku. Oryginał DOO przesyłany jest wówczas pocztą
9. W przypadku wniosków składanych osobiście opłaty dokonać można na Sali Obsługi Klienta.
10. Opłaty można dokonać przelewem na konto ING Bank Śląski nr 07 1050 1520 1000 0023 4950 4437, tytułem: Dokument Obliczenia Opłaty nr…
11. Odbiór danych następuje po dokonaniu opłaty.

Miejsce złożenia dokumentów:
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań
1. Wnioski można składać:
- osobiście - Sala Obsługi Klienta,
- tradycyjną pocztą,
- faksem: pod numer 61 8230 201 (nie dotyczy w przypadku konieczności złożenia wraz z wnioskiem dokumentu pełnomocnictwa). Wniosek przesłany faksem należy dostarczyć w oryginale najpóźniej w dniu odbioru dokumentów,
- lub przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) organu, w formie dokumentu elektronicznego, obligatoryjnie opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP.
Szczegółowe warunki składania dokumentów przez ESP znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej ZGiKM GEOPOZ.
2.Składanie podań drogą elektroniczną:
Zamówienia drogą elektroniczną należy składać wyłącznie przez ww. Elektroniczną Skrzynkę Podawczą organu - podstawa prawna: art. 63 § 1 i § 3a ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.

Termin i sposób realizacji:
1.Zbiory danych z bazy danych
  - Zbiory danych - do 20 dni
Udostępnienie w formacie SHAPE lub SWDE.
2.Rejestry, kartoteki, skorowidze, wykazy, zestawienia tworzone na podstawie bazy danych EGiB
  - WW. raporty - do 20 dni
Zapis danych elektronicznych w formacie PDF, XLS
3.Mapa ewidencji gruntów i budynków, mapa zasadnicza
 - Arkusz mapy ewidencyjnej, zasadniczej w postaci nieelektronicznej - do 10 dni
 - Mapa ewidencji gruntów i budynków, mapa zasadnicza w postaci elektronicznej - do 20 dni
Udostępnienie mapy w postaci elektronicznej w formacie DXF
4.Rejestr cen i wartości nieruchomości
 - Wypis z rejestru cen i wartości nieruchomości – do 3 dni,
- Udostępnienie danych z rejestru cen i wartości nieruchomości – do 5 dni.
Zapis danych elektronicznych w formacie PDF, XLS
5.Udostępnianie innych materiałów zasobu geodezyjnego i kartograficznego np.: kopii uzasadniających wpisy do bazy danych ewidencji gruntów i budynków
Kopia dokumentów - do 20 dni

W przypadku, gdy wnioskodawca nie wskaże interesu prawnego upoważniającego do pozyskania danych o właścicielu/władającym nieruchomości - dokumenty zostaną wydane w postaci zanonimizowanej. Dokumenty uzasadniające wpisy do bazy danych prowadzone w postaci papierowej, nie są udostępniane w postaci elektronicznej.
Terminy realizacji, liczone w dniach roboczych, mogą ulec zmianie w przypadku konieczności zaktualizowania zapisów dotyczących danej nieruchomości w bazie danych ewidencji gruntów i budynków lub w zależności od wielkości zamówienia.

Komórka prowadząca sprawę:
Dział Udostępniania Danych Opisowych
tel. 61 8271 611, 61 8271 885
Dział Udostępniana Danych Graficznych
tel. 61 8271 752

Tryb odwoławczy:
W przypadku sporu dotyczącego zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty, wydaje się decyzję administracyjną, od której służy odwołanie.

Uwagi:
1. Dane podmiotowe, w tym dane osobowe właścicieli/władających nieruchomościami, zawarte w ewidencji gruntów i budynków podlegają ochronie ustawowej na podstawie ustawy z 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Uzyskanie tych danych przez podmioty nie będące właścicielem/władającym nieruchomością, wymaga wskazania interesu prawnego.
2. Rejestry kartotek (budynków/lokali) nie zawierają danych o podmiocie ewidencji gruntów i budynków.
3. Dane w postaci elektronicznej, na życzenie wnioskodawcy mogą być udostępnione za pomocą środków komunikacji elektronicznej przez Elektroniczną Skrzynkę Odbiorczą (ESO) lub na informatycznym nośniku danych. Warunkiem odbioru zamówionych dokumentów przez ESO jest:
     - posiadanie konta na platformie ePUAP,
    - posiadanie bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP,
     - wielkość zamówionych danych nie może przekroczyć 5 MB.
4. Szczegółowe warunki składania i odbioru dokumentów przez ESP i ESO znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej ZGiKM GEOPOZ.

Podstawa prawna:
1. Ustawa z 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 193, Poz. 1287 z późn. zm.),
2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2001 r. Nr 38, Poz. 454 ze zm.,
3. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty (Dz. U. z 2014 r. Poz.917).

Przykłady wypełniania formularza:
Baza granic i działek ewidencyjnych, komunikacji (P+P7+P1).pdf
Ceny lokali niemieszkalnych, o powierzchni pow.70m2 w roku 2014, w rejonie ul. Mickiewicza (P+P4).pdf
Elektroniczna mapa ewidencji gruntów i budynków (P+P3).pdf
Elektroniczna mapa sieci uzbrojenia terenu dla obrębu Naramowice (P+P5).pdf
Inne dokumenty z ewidencji gruntów i budynków (P+P8).pdf
Mapa ewidencji gruntów i budynków (P+P3).pdf
Mapa zasadnicza (P+P3).pdf

Pobierz kartę informacyjną O7 (.pdf 76 kB)

Formularze do pobrania:

 Wniosek o udostępnienie materiałów pzgik_Formularz P (.xls 57kB)
 Wniosek o udostępnienie materiałów pzgik_Formularz P1 (.xls 52kB)
 Wniosek o udostępnienie materiałów pzgik_Formularz P2 (.xls 54kB)
 Wniosek o udostępnienie materiałów pzgik_Formularz P3 (.xls 52kB)
 Wniosek o udostępnienie materiałów pzgik_Formularz P4 (.xls 47kB)
 Wniosek o udostępnienie materiałów pzgik_Formularz P5 (.xls 49 kB)
 Wniosek o udostępnienie materiałów pzgik_Formularz P6 (.xls 49kB)
 Wniosek o udostępnienie materiałów pzgik_Formularz P7 (.xls 47kB)

Wytworzył/odpowiedzialny za treść informacji:   Maciej Bondziul 
Data wytworzenia informacji:   2020-08-14 
Wprowadził informację do BIP:   Aleksandra Jędrzejczak 
Data udostępnienia informacji w BIP:   2020-08-17 09:24:27 

© 2010-2019 Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ