Włącz/wyłącz wysoki kontrast Informacje w języku migowym AAA
Ta strona używa plików cookies. Korzystając z niej, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na ich stosowanie w bieżącej konfiguracji.
Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies
X
  • Biuletyn Informacji Publicznej Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
  • szukaj
Uwaga! Istnieje nowsza wersja informacji.

USTALENIE NUMERU PORZĄDKOWEGO NIERUCHOMOŚCI (A2)


Zgodnie z art. 47a, 47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity DzU. z 2005 r. Nr 240, poz. 2027 z  zm.) oraz § 9 i 10 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 października 2004 r. w sprawie numeracji porządkowej nieruchomości (DzU. z 2004 r. Nr 243, poz. 2432), nieruchomościom zabudowanym, w tym budynkom, jak i nieruchomościom przeznaczonym pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku planu - zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, ustalane są  numery porządkowe, a także prowadzona jest ewidencja numeracji porządkowej nieruchomości.
Zadania z tego zakresu wykonuje Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ - Dział Numeracji Porządkowej Nieruchomości i Nazewnictwa Ulic.
Numer porządkowy nieruchomości ustala się na wniosek właściciela lub osoby faktycznie władającej nieruchomością.
W przypadku oznaczenia nieruchomości numerem porządkowym właściciel lub osoba faktycznie władająca nieruchomością ma obowiązek w terminie dwóch tygodni od dnia otrzymania zawiadomienia o oznaczeniu nieruchomości numerem porządkowym, umieszczenia w widocznym miejscu na budynkach lub na ogrodzeniu nieruchomości tabliczki z numerem porządkowym. Jeżeli budynek jest położony w głębi nieruchomości, która jest ogrodzona od ulicy, tabliczkę z numerem porządkowym nieruchomości umieszcza się również na ogrodzeniu. Na tabliczce powinna być podana nazwa ulicy lub placu.
Stosownie do art. 64 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. – Kodeksu wykroczeń (DzU. z 2007 r. Nr 109, poz. 756 z zm.), jeśli osoba będąca właścicielem, administratorem, dozorcą lub użytkownikiem nieruchomości, nie dopełnia obowiązku umieszczania w odpowiednim miejscu albo utrzymania w należytym stanie tabliczki z numerem porządkowym nieruchomości podlega karze grzywny albo karze nagany.
 
Wymagane dokumenty:
1.            Wniosek o ustalenie numeru porządkowego nieruchomości.
2.            Załączniki:
a.       dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości,
b.      w przypadku nieruchomości zabudowanych mapa nieruchomości, spełniająca warunki określone przepisami art. 11 i art. 12 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz,U. z 2005 r. Nr 240, poz. 2027 z późn. zm.),
c.       w przypadku nieruchomości niezabudowanych:
·        ostateczna decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu z załącznikiem graficznym lub
·        ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę wraz z kopią projektu zagospodarowania działki, stanowiącym załącznik do tej decyzji.
Kopie dokumentów składane w toku postępowania winny być prawidłowo uwierzytelnione przez organ prowadzący postępowanie lub uprawnioną osobę.
 
Miejsce złożenia dokumentów:
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ, ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań, Sala Obsługi Klienta, tel. 61 8 271 500.
 
Opłaty:
Opłata skarbowa:
·        od zawiadomień o ustaleniu numeru porządkowego nieruchomości nie pobiera się opłaty skarbowej,
·        od wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakt ustalenia określonego numeru porządkowego nieruchomości należy uiścić opłatę w wysokości 17 zł,
·        od żądania poświadczonej kopii wydanego zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego nieruchomości należy uiścić opłatę w wysokości 5 zł od 1 strony dokumentu.
Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
Opłatę skarbową należy wnieść na rachunek bankowy organu podatkowego:
Urząd Miasta Poznania Wydział Finansowy Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, ING Bank Śląski S.A. 20 1050 1520 1000 0023 4950 2845. Możliwe jest również dokonanie zapłaty opłaty skarbowej u inkasentów lub w punkcie kasowym Urzędu Miasta (ul. Za Bramką 2/3 - budynek Urzędu).
 
Termin i sposób załatwienia:
Wydanie stosownego zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego nieruchomości następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z kompletem wymaganych dokumentów.
 
Podstawa prawna:
1.            Art. 47 a pkt 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2005 r. Nr 240, poz. 2027 tekst jednolity z późn. zm.).
2.            Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. - o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.).
3.            Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 października 2004 r. w sprawie numeracji porządkowej nieruchomości (Dz.U. z 2004 r. Nr 243, poz. 2432).
4.            Uchwała Rady Miejskiej Poznania z dnia 25 czerwca 1991 r. Nr XXXII/177/91 w sprawie przekształcenia Poznańskiego Przedsiębiorstwa Geodezyjno-Kartograficznego GEOPOZ w Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ ze zm.
 
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
 
Inne informacje:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
Zawiadomienia są wydawane dla nieruchomości zabudowanych lub przeznaczonych pod zabudowę.

KARTA INFORMACYJNA:
pobierz

Wytworzył/odpowiedzialny za treść informacji:   Agnieszka Musielak 
Data wytworzenia informacji:   2020-05-15 
Wprowadził informację do BIP:   Monika Roszak-Malanowicz 
Data udostępnienia informacji w BIP:   2020-09-10 07:55:00 

© 2010-2019 Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ